Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Общ преглед

Близо три часа продължи разпитът на строителния министър Николай Нанков в Националната следствена служба заради пътния ад с преобърналия се автобус край Своге, който отне живота на 17 души, а 21 се озоваха в болници с тежки наранявания.

Още по темата

Към момента единственият обвиняем за  жестоката катастрофа е шофьорът на автобуса Григор Григоров, който вчера беше пуснат от килията с мярка за неотклонение "домашен арест".

След разговорите със следователите Нанков обясни, че е бил извикан в качеството си на свидетел и е отговарял на въпроси от неговата компетентност, без да дава подробности за разпита си.

Иначе той призна, че в качеството си на министър в морален аспект винаги би могъл да отговаря за катастрофи.

"Политическата отговорност невинаги се носи с даване с оставки. Политическата отговорност понякога е в правилното отреагиране в дадена ситуация, да се предприемат действия за в бъдеще, а и да се подпомогне максимално разкриването на истината", коментира той.

"Важна е справедливостта. Трябва да има виновни длъжностни лица", каза министърът в отговор на въпрос кой от държавната администрация ще поеме наказателна отговорност.

Заедно с него от следствието излезе и шефът на АПИ Светослав Глосов, който каза, че на следователите са предоставени много на брой кореспонденции между АПИ и консорциума, ремонтирал пътя Своге-София.

Министърът каза, че в понеделник фирма от консорциума, който ремонтирал пътя София - Своге, е отстранила дефектите по него.

Първият анализ на рецептата за асфалта вече е показал, че трябва да се слагат съвсем друг вид материали от тези, които са излезли при анализа на Института за пътища и мостове.

"Затова ще се ползва и международна лаборатория. Това е второкласен път за транзитен трафик, категоризиран за тежко и много тежко движение – т.е. големи натоварвания с най-високо качество на настилката, основно в износващия слой", коментира Нанков.

Предстои да се съгласува кога ще се вземат проби от визирания участък, за да може в максимално бърза степен да бъде ремонтиран.

"Входирахме подобно искане и тепърва ще се разбере кога ще започне взимането на проби. Един от участниците в консорциума вече е установил дефектите в своя участък, другият е депозирал вчера писмо в АПИ, че ще отстрани и дефектите в своя участък в на територията на София – област", обясни Нанков.

По думите му трафик камера, която се намира след мястото на инцидента, е отчела много интересни действия, но отказа да даде каквито и да било подробности с мотива, че това е следствена тайна.

"Интересен факт е, че след слагането на знака за ограничение от 30 км/ч в участъка, средната скорост там се нормализира до предишното ограничение", каза Нанков.

Той допълни, че на рисковия път днес са поставени светещи лампи за през нощта, а полицейски екипи контролират движението.

Екипи на АПИ пък са направили организация за почистване на храстите през тази седмица.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар