Грешно масло
Започваме с проблемите, които се решават лесно. Един от тях е използване на неподходящо масло, при което се образува повишен нагар. Тогава компресията във всички цилиндри е еднаква, турбината е здрава, няма течове, но колата харчи повече масло дори при нормално и спокойно каране.
В някои случаи маслото, което е сложено в двигателя, може дори да отговаря на параметрите, посочени от производителя, но ако е от друга марка, да създаде подобен проблем. Преминаването към масло в увеличен температурен вискозитет обикновено решава проблема.
Снимка: Automedia
Гумички на клапаните
Една от причините за "изяждане" на масло, която също може да бъде решена сравнително лесно, е износване на гумичките на клапаните. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера.
Когато двигателят работи в режим на празен ход (спускане по наклон на скорост с отнета газ), вакуумът във всмукателния колектор се повишава, тъй като дроселовата клапа е напълно затворена. Това създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните. Смяната им не е кой знае колко сложна или скъпа.
Снимка: Automedia
Течове през уплътнения и лагери
С течение на времето уплътненията започват да се износват и съответно това води до течове на масло. Подобен проблем се среща при коляновия вал, където вибрациите по време на движение са по-големи и съответно се получава по-голяма износване на лагерите. Това може да доведе до скъсване на ремъка, затова и трябва да се вземат мерки.
Задното уплътнение на коляновия вал или на разпределителните валове също може да протече, което също води до проблеми. Впрочем, мястото на изтичане на масло в подобни случаи се открива лесно, защото там започва да се трупа мръсотия и прах. Освен това се забелязват и капки масло на асфалта под автомобила.
Снимка: Automedia
Система за вентилация на газовете от картера
Една от честите причини не само за разход на масло, но и за други неприятни проблеми е замърсената система за вентилация на картерните газове. В случая има натрупване на пари от неизгорялото гориво, газове, частици вода и масло. Това влияе негативно на смазочните материали. Системата за вентилация на газовете не само удължава годността на маслото, но и намалява налягането в картера, както и вредните емисии.
Когато тя престане да изпълнява тези си функции, тъй като е замърсена, налягането в картера се увеличава. Това може да доведе до запушване на клапана, който регулира налягането на газовете и съответно да се получи повишен апетит за масло.
Снимка: Visualhunt
Разход на масло от турбината
Турбокомпресорът е сред най-важните системи, тъй като позволява достигането на въртящия момент в широк диапазон и съответно прави автомобила по-приятен за управление. В същото време тази система има доста сложна конструкция и работи в екстремни температурни режими.
До проблем се стига, когато нивото на маслото спадне и турбокомпресорът започне да работи на "сухо". Обикновено проблемът е в износените лагери на турбото. Тогава се забелязва значително количество масло във въздуховодите на турбопътищата. И единственото решение в тези случаи е ремонт или подмяна на турбокомпресора.
Снимка: Automedia
Масло в системата за охлаждане
Посочените до момента причини за разход на масло не са фатални за автомобила, особено ако шофьорът внимава. Следващите сценарии обаче са по-сериозни и дори драматични. Например, попадане на масло в системата за охлаждане. Появата на петна на повърхността на антифриза в резервоарчето подсказват, че има проблем. Охлаждащата течност и маслото се намират в различни система и смесването им често е фатално, тъй като води до излизане на двигателя от строя.
Защо се стига дотук? Най-вероятно заради износени или надрани стени на блока на цилиндрите, а също така и заради повреда в системата за охлаждане – например отказ на помпата. Проблемът може да бъде и в масления радиатор.
Снимка: Automedia
Износени сегменти на буталата
Износването на сегментите води до появата на дим от изпускателната система. В случая те не могат да отстраняват маслото от стените на цилиндрите и то влиза в горивната камера, където се запалва с горивно-въздушната смес. Друг симптом за подобен проблем е увеличеният разход на гориво и намаляване на мощността. А решението е само едно – ремонт.
Снимка: Automedia
Увреждане на цилиндрите
За десерт идва най-големият кошмар за собствениците на автомобили – появата на драскотини и вдлъбнатини по цилиндрите. Това води до висок разход на масло и съответно - до посещение на сервиза, където ремонтът на двигателя е не само труден, но и доста скъп.
До подобна повреда се стига заради отсъствието на масло по стените на цилиндрите, което води до търкане на метал в метал. Причините за това може да бъдат най-различни – намаляване на налягането, прекалено "спортно" шофиране, некачествено масло и др.
Снимка: Automedia
Повече подобни новини четете в Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар