Зачестяват случаите, в които при проверки шофьори представят книжки, издадени в Кипър и Белгия, съобщиха пътни полицаи от Сливен.
Едно от обясненията е, че напливът за книжки от тези две страни в ЕС се дължи на факта, че там не се изисква някакъв минимален образователен ценз за бъдещите водачи.
В нашата страна законът изрично поставя праг пред кандидат-шофьорите да имат завършено поне основно образование.
"Става дума за лица, които са пребивавали в посочените държави и са се явили на курсове там. Тъй като документите са издадени от страни в ЕС, като се върнат, ги подменят без никакви пречки с български свидетелства за управление", коментираха още служители на реда, цитирани от "Труд".
Кандидатите с основно образование, които се явявали на тестовете за книжка в Сливен, умеели да четат и да пишат, но им липсвала функционална грамотност. В редица случаи не можели да свържат въпросите в теста с отговорите, защото нямали елементарни познания.
Със сигурност неграмотни граждани няма как да станат шофьори с професионална категория заради по-ситната цедка при обучението и изпитите им, казаха от автомобилната администрация.
"От 2016 г. сме оборудвали специализирана стая, в която тестовете бяха качени на таблети. Правят се и снимки на кандидатите", обясниха те. Имало е само два, и то – неуспешни опита, за измама на изпитващите.
В първия случай кандидатът се явил с фалшива лична карта, а във втория – в копчето на ризата на кандидата била монтирана миниатюрна камера.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
25
Анонимен
преди 5 годиниГрамотни? Образовани? Попитайте работещите в учебно заведение как се взема удостоверение за завършен клас в България.
24
ceneto
преди 5 годинитоест от ДАИ се оплакват, че им умира далаверата и някои трябва да вземе мерки ...
23
Andreshko
преди 5 годиниПрестъпление е издаването на шофьорски книжки на неграморни лица. Те не могат да четат указателните табели написани на кирилица или латиница. За лица с книжки издадени от други страни,трябва да минават тест върху теорията,защото законите за движение по пътищата не са 100% еднакви,макар и да са страни от ЕС.