Снимкa: Hyundai
fallback

Компанията Audi сключи споразумение с Hyundai Motor Group за съвместна разработка на водородни силови агрегати. Според условията на договора, от тях ще могат да се възползват още марките Volkswagen и Kia.

Размяна на акции меду двата производителя засега не се предвижда. Компанията ще работят върху технологии с водородни елементи, като сътрудничеството им предвижда обмяна на лицензи и съвместно използване на едни и същи двигатели. Това ще позволи намаляване на стойността и повишаване на обемите на производство.

Въпреки че ще разчитат на едни и същи водородни двигатели, Audi и Kia не предвиждат унификацията на модели. Така всяка от двете компании ще може сама да разработва автомобилите, на които ще поставя новите силови агрегати.

Последният водороден модел на Hyundai е кросоувърът NEXO, който заменя излезлия още през 2013 г. модел ix35 Fuel Cell. Машината разчита на електрически двигател със 120 к.с., 40-киловатова батерия и блок от водородни клетки. Пробегът с едно зареждане е 590 км.

На свой ред Audi още няма сериен водороден модел, но през 2016 г. показа концептуалния h-tron quattro. Дългият 4,8 метра кросоувър е оборудван с два електромотора с мощност 122 и 190 к.с., като с едно зареждане изминава 600 км.

Още снимки вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 5 години

Абе то газгенераторите ги има от 20-те и 30-те години на миналия век в Германия. Тия топлата вода ли откриват сега.

11

Анонимен

преди 5 години

Абе хора, те технологиите ще се развият така или иначе. Лошото е че ще се въведат данък върху водата, метана или каквато е там суровината. Само за велосипеди още няма измислена причина да се облагат с пътни и общински данъци. и още нещо - никой не го е еня за екология, въглерод и т.н., просто всеки иска да е в крак с тенденциите иначе след време си аут от бизнеса-примери много американските коли, японските ТВ....Москвича...

10

зевзек

преди 5 години

при сегашното ниво на технологии водорода се произвежда от метан . идеята е да се добива с електролиза от водата за в бъдеще за да се избегне метана като суровина . добиването с електролиза обаче е доста по скъпо от това на метан . идеята е че токът от ВЕИ ще поевтинее драстично в пиковите моменти на производство : вятър около 2:00-6:00 часа и слънце 10:00-16:00 часа. и с този ток ще се прави водород , един вид ще се съхранява енергията. абе хората мислят сериозно за безвъглеродна икономика .

fallback