Снимка: Automedia
fallback

Болшинството собственици на автомобили сляпо вярват, че е достатъчно да изпълняват указанията на производителя, за да нямат проблеми със своите превозни средства. Според тях, техническото обслужване, което се прави на определен период, е напълно достатъчно, но това не е точно така.

Обикновено при влизане за обслужване в сервиза се сменят маслото и филтърът. Какво е състоянието на маслото в скоростната кутия обаче може и изобщо да не ги заинтересува, особено ако компанията-производител твърди, че то не трябва да се сменя.

Самите собственици също често игнорират този много важен компонент и се сещат за него, едва когато се появи някакъв теч. Тогава обаче вече е късно, защото се оказва, че е наложителен ремонт. Затова далеч по-лесно е от време на време да се проверява състоянието на маслото в трансмисията и така да се избегнат бъдещи проблеми.



Спирачната система също често се игнорира от собствениците на автомобили. Вниманието към нея се изчерпва с проверка на накладките, което е голяма грешка. Именно от спирачките зависят животът и здравето на возещите се в автомобила, както и запазване на целостта на каросерията.

Най-простата и лесна проверка е при движение със 70-80 км/ч на прав и празен участък от пътя да се натисне педалът на спирачката докрай. Ако автомобилът не поднесе на една страна или не се появи някакъв друг проблем, значи всичко е наред. Задължително обаче трябва да се проверява нивото на спирачната течност, а самата тя да се заменя на определен период.



Същото се отнася и за течността в хидравличния усилвател на кормилната система. Да, повечето нови автомобили са с електрическа система, но при старите се разчита на хидравлика, която се износва с течение на времето. Появяват се леки течове, особено при модели с алуминиеви тръби. Този метал се разяжда, течността започва да изтича и всичко приключва с повреда на помпата.

Експертите също препоръчват да се проверява от време на време и антикорозионното покритие на долната част на атомобила, както и вентилационните отвори на вратите. Още при първите признаци за поява на ръжда тя трябва да се отстранява, защото после става късно.

Повече подобни новини четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 5 години

До До #10За какво да отварям Гугъл бре?Аз съм с ел.серво, хидравлична течност няма! Автомобил модел 2004та... Ти у кой век живееш? Отдолу освен антикорозионното покритие цялата ми кола е с пластмасови кори, праговете също. Това спомага за по добра аеродинамика, по нисък разход, ама отде да знаеш, както каза сме във века с напреднали технологии, но ти явно си на село

13

шофер

преди 5 години

Е що не пишете за гумите?! Че още има капацитети дето си карат със летни гуми зимъска. Та правят крашове. Нека се трепат ама що невинни да утрепват?!

12

До #10

преди 5 години

Отдавна не бях чел по-големи тъпотии. Не знаех , че в века на така напреднали технологии има такива ***. Като не знаеш нещо- отвори Гугъл, поне нещо ще понаучиш, доста елементарно , но за хора с акъл!!!

fallback