Jaguar E-Type - 1961 г.
Първото място е за английската спортна кола Jaguar E-Type, която е представена пред публика на автосалона в Женева през 1961 г. Автомобилът се произвежда в продължение на 13 години, като се продава на сравнително достъпна цена. Дизайнът му е дело на авиационния инженер Малкълм Сойер. До ден-днешен тази машина е сред най-големите поводи за гордост на британския производител.
Снимка: Производителят
Mercedes-Benz 300 SL (W198) - 1954 г.
След дебюта си през 1952 г. болидът Mercedes-Benz 300 SL (W194), развиващ 175 к.с., печели почти всички състезания, в които участва. Премиерата на гражданската версия е през 1954 г. на салона в Ню Йорк. Три години по-късно е представен и роудстър 300 SL. Външният вид на автомобила е създаден от група дизайнери, начело с Карл Вилферт. Вратите на колата се отварят нагоре и напомнят на криле, затова 300 SL получава прякора "Gull wing" (крило на чайка).
Снимка: Производителят
Lamborghini Miura - 1966 г.
Третата позиция е за купето със средно разположение на двигателя Lamborghini Miura, което се произвежда от 1966 до 1973 г. Дизайнът на автомобила е разработен от легендарното ателие Bertone на маестро Марчело Гандини. Моделът се продава в три модификации - P400, P400S и P400SV. През 2006 г. в чест на 40-годишнината на модела компанията Lamborghini създава и прототип - Miura Concept, от който е направена една-единствена бройка.
Снимка: Производителят
Porsche 911 - 1963 г.
Премиерата на предсерийния екземпляр на Porsche 911 се е състояла на автосалона във Франкфурт през 1962 г., а автомобилът излиза на пазара година по-късно. Дизайнът е дело на внука на основателя на компанията Фердинанд Александър Порше. Първото Porche 911 се задържа на конвейра до 1974 г. За този период автомобилът се пуска в най-различни модификации и се ползва с огромен успех.
Снимка: Производителят
Ferrari 250 GT 1959 г.
През 1953 г. компанията Ferrari прави луксозна туристическа версия на спортната кола 250 MM, която поучава името 250 GT Europa. До края на 50-те години моделът излиза в няколко версии, като сред тях са както състезателни, така и серийни варианти. Изящната каросерия е създадена от друго голямо име в историята на дизайна – Джото Бизарини.
В ТОП-10 влизат още Citroen DS19 (1955), BMW 507 (1955), Bugatti Type 57 (1934), Ferrari 250 GTO (1962), Alfa Romeo Tipo 33 Stradale (1967).
Снимка: Производителят
Група от водещи автомобилни дизайнери направиха класация на най-красивите автомобили. В нея попадат предимно модели, произведени през 50-те и 60-те години на миналия век, като според мнозина екперти именно това е периодът, който променя автомобилния дизайн и през него са създадени най-големите шедьоври в историята.
Идеята за този рейтинг е на изданието Autobild, а сред гласувалите са някои от топ-експертите в областта на автомобилния дизайн – Петер Шрайер, който е главен дизайнер на концерна Hyundai Motors, бившият художник на BMW и Mercedes-Benz – Пол Брак, и др. Позициите на всеки автомобил се определят след преброяване на гласовете за него.
Вижте първата петица в нашата галерия.
Повече подобни новини четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар