Снимка: Булфото
fallback

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Oще по темата

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.

По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.

Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

117

Професор Тюхчеф

преди 5 години

ЗАКОННИ - хахахха, моля да ми кажете , кога за последен път ви дадоха фактура и касов бон след посещението на ЗАКОНЕН автосервиз.Тези истории с ремонтите пред блока бяха на мо.да през соца, когато се чакаше със седмици да те приемат в "Мототехника"

116

Брадчед

преди 5 години

С всички тези закони искат да покажат, че в тази държава нещо се прави. Налива се от пусто в празно. Прилича на приказката за султана и вдигането на данъците. Има ли още наивници, които да вярват в нищоправенето? Всичко това води до отклоняване на вниманието от големите проблеми.

115

Герман

преди 5 години

***, какво ми говорите за Германия , тука никой не ти забранява да си ремонтираш колата сам .Като имаш гараж си правиш каквото искаш по нея.Затова има ТЮФ ,да контролират техническото състояние на автомобила.Още един супер *** закон на наще слабоумни управници.

fallback