Volkswagen PD 1.9 TDI
Съвременните двигатели на концерна Volkswagen често са подлагани на сериозни критики – както заради качествата им, така и заради нарушенията на нормите за вредни емисии. В края на XX век Volkswagen AG създаде един доста сполучлив турбодизел - PD 1.9 TDI. Той не само става "Двигател на годината" (в клас от 1,8 до 2,0 литра) през 1999 г., но и си спечели славата на много надежден агрегат.
Основното му предимство е системата за впръскване Pumpe-Düse, която няма недостатъците на Common Rail. За този двигател 500 000 км са напълно реален пробег, като се срещат и екземпляри, преминали над 750 000. Освен това моторът лесно понася тунинг, така че базовите 160 к.с. не са таванът на неговите възможности.
Снимка: Производителят
Cummins 6BT
В интернет-форумите често се шегуват, че до 500 000 км Cummins 6BT само се разработва. Собствениците на пикапи като Dodge RAM, например, обаче са наясно колко издържлив е този 6-цилиндров чугунен турбодизел с обем 5,9 литра. Тайната на неговата издържливост е проста – 12 клапана на 6 цилиндъра и непробиваема система за впръскване Bosch.
Поставянето на по-производителни компресори също не създава проблеми, като стандартните 215 к.с. и 600 Нм спокойно могат да бъдат увеличени с още 100 и повече единици. Двигателят се произвежда през периода 1984-1998 г.
Снимка: Производителят
Volvo B18
За да няма въпроси от рода на "Защо този двигател е тук?", ще посочим само един факт – официално автомобилът с най-голям пробег в света е Volvo P1800. Колата на американеца Ърв Гордън е изминала над 3 милиона мили (около 4,83 млн. км), като двигателят на нея е оригиналният.
Моторът има обем 1779 куб. см, горен разпределителен вал, както и един или два карбуратора. Технически той е доста прост, като освен на Р1800, се поставя още на моделите PV544, Amazon и серия 144. Общо взето, това са всички модели, които Volvo произвежда през периода 1961-1981 г.
Снимка: Производителят
Toyota 1UZ-FE
Toyota има повече "вечни" двигатели от която и да е друга марка в света, така че да се отдели само един е доста трудно. Все пак изборът пада върху V8 1UZ-FE, който дебютира през 1989 г. За този мотор 250 000 км са нищо, въпреки че за своето време това е един от най-технологичните агрегати на пазара.
Интересното е, че през годините при 1UZ-FE недостатъци така и не се забелязват. Първият автомобил, на който се поставя този легендарен двигател е първото поколение на Lexus LS.
Снимка: Производителят
Mercedes OM617
Тук всички съмнения са излишни – в някои държави по света все още се движат таксита Mercedes W115/123 с тези безсмъртни двигатели. Техният пробег е невъзможно да се изчисли, защото преди да умре моторът, се чупи километражът. Благодарение на феноменалната си надеждност 5-цилиндровият дизел с обем 3,0 литра се превърна в един от най-забележителните мотори на планетата.
С най-гояма надеждност се отличават атмосферните версии ОМ617, но и с турбина двигателят е доста жизнен и понася спокойно дори най-големите натоварвания, на които е подлаган.
Снимка: Производителят
Тези мотори са преживели много, но което е по-важното – успели са да се докажат през годините.
Разгледайте ги в галерията ни!
Повече подобни новини четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар