Снимка: Reuters
fallback

На 26 март 2018 г. автомобилните марки в Европа станаха с една повече, след като Lynk & Co представи официално бизнес модела си за Стария континент. Марката, която е 70% собственост на китайския гигант Geely и 30% на Volvo, ще произвежда първите си европейски модели в завода на шведите в Гент, Белгия, на същата поточна линия като Volvo XC40.

Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план. Всички модели ще са снабдени с автоматичен бутон за споделяне, така че някой друг да може да ползва колата ви, докато сте на работа например (разбира се, срещу заплащане). Освен това Lynk няма да има своя собствена дилърска мрежа, а само верига имиджови магазини в градските центрове, молове и т. н.

Предаването на Bulgaria ON AIR - "Колела", дискутира този нов бизнес модел с неговия главен идеолог - Ален Висер, вицепрезидент по маркетинга на Geely и Lynk & Co. Преди това заемал същите позиции във Volvo, Chevrolet и Opel, роденият в Белгия Висер попада в две поредни години сред 10-те най-влиятелни маркетинг шефове в света в класацията на Forbes.

Висер коментира парадокса, че споделянето – сърцевината на новия бизнес модел, се противопоставя на активната продажба на автомобили, което де факто значи, че новата компания работи, за да намали продажбите на автомобили.

"Може би звучи странно, но е факт. Разбира се, ние не сме благотворителна организация и искаме да правим пари. Но няма да ги правим, като продаваме колкото се може повече коли. Вместо това искаме да продаваме бизнес модела си, нашата концепция за мобилност, която е за абонамент вместо покупка. И действително искаме да намалим броя на колите по улиците, като предложим споделяне".

Новият бизнес модел предвижда по-голямата част от приходите да идва не от продажби, а от абонаменти.

"Бизнес планът ни предвижда те да са над половината от всички приходи. Остатъкът ще е разделен между отдаване под наем, лизинг и класически продажби", пояснява мениджърът.

"За нас споделянето е само част от уравнението, пък и не знаем в каква посока ще се развие то. За момента делът на споделените автомобили по света е много нисък. Ние вярваме, че той ще се развие много бързо - щом хората са склонни да споделят домовете си, споделянето и на колата ще е само още една малка стъпка. Даже бих казал, че по-логично би било да е обратното. Даваме си сметка, че не сме първите в тази област. И не вярваме, че споделянето е революцията в нашия бизнес модел. То е възможност, вградена в колите ни, което е наистина новост. Но истинската революция са абонаментите, а не споделянето", пояснява още автомобилният експерт.

Цялото интервю на Ален Висер четете тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Така е

преди 6 години

До СатаНАТО Това е като споделено е...не.Тежко и на жената/колата/

47

СатаНАТО™

преди 6 години

Много прос народ, без отношение към техниката.Ще си дам аз колата да я язди някой некадърник или някоя коза да я треска по дупките и да и строши автоматика.

46

Анонимен

преди 6 години

Моделът има смисъл ако колата има черна кутия, която отчита колко си я товарил, прегрявал ли си двигателя, колко пъти си я ръчкал над 3500 оборота и законът ти дава право да чарджваш всички издевателства над техниката. Иначе собственият ти брат ще се качи и ще и изкара буталата.

fallback