Най-големият руски автомобилен производител - АвтоВАЗ, е взел решение да не поставя на своите модели Vesta и Xray класическа автоматична скоростна кутия, а да използва вариаторна трансмисия на японската компания Jatco, съобщава изданието Droom.
В компанията вече работят по адаптирането на агрегата JF011E/015 към двата автомобила. Същата тази вариаторна трансмисия се предлага на редица модели на компаниите Renault, Mitsubishi, Citroen, Nissan, Suzuki.
При Vesta скоростна кутия ще се предлага с нов 1,6-литров двигател Nissan H4 (HR16DE), който ще се сглобява в завода на АвтоВАЗ. Той ще замени 1,8-литровия руски двигател, достъпен досега за седана. Същият мотор ще се поставя и на Xray, като двата модела ще излязат на пазара до края на годината.
В АвтоВАЗ омбисляха да поставят на двата модела автоматична трансмисия собствена разработка, но в крайна сметка се отказаха, тъй като разходите за това са доста големи. Предимството на вариатора на Jatco е, че той ще може да се сглобява в Русия и съответно ще струва по-малко.
Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
34
аь
преди 5 годиниДо АнонименАми карай западна втора ръка ;-)Щом някой италянец вече е решил че и се е нарадвал и я е продал на прекупвачите за без пари ;-)
33
Те си знаят
преди 5 годиниКакто се пее в песента на Семьон Слепаков- Купи ***....
32
позитано 20
преди 6 годиниКога руснаците ще се научат да правят безшумни зъбни колела? Толкова години минаха от УАЗ и Нива , а предавките по ходовата част издават вой и стъргане ,та се не трае.Не им се отдава техниката и това си е.