Броят на електромобилите в България учудващо нараства с над 50% на година. Да, в началото абсолютните числа бяха близо до нулата, но сега вече говорим за цифри от 500, 700, 1000 електромобила.
Това посочи Илия Левков от "Индустриален клъстер Електромобили" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите на госта в студиото електромобилите стават все по-достъпни, а станциите за зареждане – все повече и повече. Похвално е и че вече у нас, поне в столицата, има проекти за споделено пътуване с електромобили.
Левков даде и пример за ефикасността на подобен род превозни средства – 100 км. градско шофиране в град като София би излязло на човек около 2,50 лв. ако зарежда електромобила си в гаража, а цената на експлоатацията на такава кола през годините е значително по-ниска от тази на конвенционална такава с двигател с вътрешно горене.
Разбира се, не бе подмината и темата за мръсния въздух. Според събеседника в предаването електромобилите не са панацея на проблема, а част от него. Истински ефективните мерки трябва да са комплексни, на държавно ниво – като например спирането на помощите, давани под формата на дърва и въглища, както и фокус върху чистотата на улиците, чиято прах е един от основните източници на фини прахови частици.
Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
31
Фини прахови частици
преди 6 годиниИма изследвания, показващи че електромобилите замърсяват с фпч повече от бензиновите коли, поради по-голямото им тегло и по-бързо износване на спирачките...иначе поне серни и азотни оксиди не отделят. Така че нещата са малко по-сложни...
30
Прокуден
преди 6 годиниДо 17 Прекрасен коментар сте написали! Поздравявам Ви.Голяма неграмотност в днешна България,много жалко.Почти 30г откак ме прокуди"великата БКП" на екскурзия(с хладилник) в Истанбул,преди това пък бях на обучение в "романтичния" Белене.Но аз продължавам да обичам родна България и много съжалявам,че е в такова положение.Няма друга България,обичайте я!
29
Анонимен
преди 6 годинибих си взел веднага щом батериите им станат с трайност 15-20 години с малко падане на капацитета,иначе ако трябва да давам 5-7000 лв на всеки 6 години,къде ми е далаверата от евтиния пробег,а не съм богат да сменям модела на 6 години с доплащане.Реално тази кола е батерия и двигател,второто е здраво но първото не бива(може би нарочно за да има разходи колата)