снимка: Ройтерс
fallback

Американският автомобилен производител Ford Motor Co. ще увеличи повече от два пъти разходите си за електрифицирани превозни средства, като подсили инвестициите си в сегмент, за който автомобилната индустрия счита, че ще нарасне значително спрямо това, което сега е само малка част от пазара.

Ford планира да инвестира до 11 млрд. долара в развитието на електрически коли. До 2022 г. концернът трябва да разполага с общо 40 такива модела, които ще са или напълно електрически, или ще са задвижвани с хибридни двигатели, предава Bloomberg, цитирайки Джим Фарли, президент за световните пазари, по време на презентация на автомобилното изложение в Детройт. В края на 2015 г. концернът заяви, че ще инвестира 4,5 млрд. долара до края на десетилетието, припомня агенцията.

„Тези 11 милиарда долара, които виждате, това означава, че залагаме всичко", заяви пред репортери в Детройт изпълнителният председател на Ford Бил Форд. „Единственият въпрос е дали клиентите ще са с нас, а смятаме, че ще го сторят".

След като пионерът на електрическите превозни средства Tesla Inc. надмина Ford през миналата година по пазарна стойност, вторият по големина автомобилен производител в САЩ замести тогавашния главен изпълнителен директор Марк Фийлдс. Заместникът му Джим Хакет обеща да намали разходите и да премахне някои модели автомобили от серията, за да пренасочи бъдещето на компанията към пикапи, SUV и електрификация.

С намаляването на разходите за батерии и завишени изисквания на регулаторите по целия свят за двигателите с вътрешно горене автомобилните производители засилват залозите си по отношение на изцяло електрическите модели. И въпреки че сегментът обхваща по-малко от 1% от годишните продажби в САЩ, очаква се глобалното търсене да нарасне, тъй като правителствата постепенно налагат забрани пред бензиновите и дизеловите двигатели, а батериите достигат ценови паритет с традиционните мотори.

Ford очаква стандартите за икономия на гориво и замърсяване да станат по-строги „и с право“, казва Радж Наир, ръководител за северноамериканските операции на Ford.

„Вярваме, че създаденият от човека въглероден диоксид допринася за изменението на климата и имаме какво да направим по въпроса", казва той.

От планираните 40 електрифицирани модела, 16 ще бъдат само изцяло електрически. Компанията идентифицира само един модел по име, който ще излезе през 2020 г. и е наречен Mach 1. Той ще бъде електрически SUV. 

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 6 години

Ние не сме дорасли, нормален електрик изисква място за зареждане, т.е поне в двора на къщата или в гаража да имаш електричество.Така, 3 милиона автомобила паркирани в градинките, коя от къде ще зарежда? директно от дърветата? или ще си пуснат удължител от апартамента? :)просто сме за никъде....

10

LosHo

преди 6 години

TESLA заедно с Google смениха правилата на играта ! Да не забравяме какво стана с марки като Ериксон и Нокия... На гребена на вълната си мислеха, че няма кой да ги настигне и бум.. Така ще стане и с автомобилната индустрия. Компаниите, които не се ориентират навреме, после ще страдат.

9

смях

преди 6 години

Електромобил за 25 к лева, 200 коня, климатроник, ел стъкла и 300 км пробег. Нека ще.

fallback