Снимка: архив, Булфото
fallback

Всяка втора кола, която е с допълнително монтирана газова уредба, се движи извън закона. Тя не минава годишен технически преглед на горивната система и е потенциално опасна.

От близо 300 хил. автомобила с допълнително поставени уредби на газ, едва 26 999 са вписани в регистрите на Пътна полиция до 2010 година. След това има масово обявяване на автомобилите като бройката им стига общо до малко над 140 хил, което прави едва половината от автомобилите на газ. Така по пътищата в страната се оказва, че се движат близо 160 хил. коли бомби.

"Когато автомобилът е с изрядни документи, в тях е вписано, че колата има монтирана допълнително газова уредба. Така при всеки годишен технически преглед се проверява и тя. Издава се и документ, че системата е изправна и безопасна. Когато обаче шофьорът не е регистрирал "промяната в конструкцията на автомобила", както се води по наредбата, то тя не се проверява и в пункта за прегледа", обясняват пред "Монитор" от Пътна полиция.

От там поясниха, че проблемът наистина е сериозен, но няма заложена санкция според закона, която да се налага при установяването на нерегистрирана по надлежния ред газова уредба.

Според едно от тълкуванията на закона обаче подобни автомобили можели да се водят за технически неизправни и да бъдат спирани от движение. Това можело да се установи единствено в пункта за технически преглед, от където според последните промени в закона ще могат да изпратят информация до Пътна полиция и колата да бъде автоматично спряна от движение

"Много важно е, когато има изменение в конструкцията на превозното средство, включително инсталиране на автомобилна газова уредба, това ясно да бъде посочени в документите. Това става с удостоверение за първоначална проверка на автомобилна газова уредба, издадено от лице, извършващо периодичен технически преглед и притежаващо права за извършване на първоначална проверка на автомобилни газови уредби. Много шофьори обаче прескачат тази формалност при регистрацията на автомобилите си и след това вече не се занимават. Не го считат и за проблем", поясняват от Пътна полиция, където дори бил създаден максимално облекчен ред за вписването на газовите уредби.

Това ставало дори само с едно заявление, без да е необходим допълнителен оглед на автомобила. Въпреки това много шофьори не обявявали промените по колите си, след като вече са ги закупили. Правели го единствено тези, които регистрират коли с вече закупени уредби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Една добра идея

преди 6 години

Колите на газ са една добра алтернатива за хората с малки възможности,предвид бъдещата забрана на старите дизели.Една такава кола с РАБОТЕЩ катализатор е по-чиста от всеки дизел!Което явно са разбрали и по Европата.Има градове,където е забранено влизането на дизели под Евро 5,обаче за бензинови е достатъчен катализатор!Впрочем и в САЩ* проблемът е решен по тоя начин.Може би защото нямат собствени модерни дизели.*не всички щати

87

Факт

преди 6 години

Много по-често има изгорели дизелови автомобили*,отколкото на газ.Защо се получава така-нямам представа.Иначе взрив на газова бутилка прави по-голямо впечатление,докато дизела си гори тихо и кротко,без остатък.*Като че ли най-много горят колите на ПСТ(Пежо-Ситроен)

86

Анонимен

преди 6 години

Преди 2 месеца регистрирах кола като преди да отида в КАТ и монтират АГУ. Но отказаха да я впишат в талона защото колата нямала бг номера а транзитни а уредбата е монтирана в бг. ЗАЩО ЛИ????За да платя после за нови документи.Еми няма да стане оставам си така , кой ще ми плати дето чаках ще трябва да чакам пак в КАТ.Няма такава държава!!!

fallback