Снимка: Toyota

Японският производител Toyota още през април тази година предложи на американския пазар кросоувъра си C-HR, но той бе приет доста хладно. За 7 месеца са продадени под 22 000 бройки от модела, който сериозно отстъпва пред своите конкуренти.

Според изданието Carsalesbase през периода април-декември точната бройка на продажбите на кросоувъра е 21 889 бройки, което е значително по-малко от Chevrolet Trax и Honda HR-V. В Toyota са наясно с причините за тези резултати, като те бяха разкрити от шефа на северноамериканското подразделение на марката Боб Картър.

Основната от тях е отсъствието на система за задвижване на четирите колела, което е особено важно за някои от районите на САЩ. Картър също така признава, че цената на Toyota C-HR е сравнително висока – тя стартира от 22 000 щатски долара и това също отблъсква някои клиенти.

Като допълнителен проблем за модела вероятно ще се окаже и излизането на пазара в Щатите на нов силен конкурент – Nissan Kicks. В Nissan планират кросоувърът да се предлага на цялата територия на страната, като годишните продажби трябва да достигнат 50 000–60 000 единици. Предимството на Kicks пред CH-R е в цената – моделът на Nissan стартира от 19 000 долара.

Всичко това не устройва Toyota и в компанията вече работят върху нов кросоувър, който ще бъде на по-достъпна цена и ще се разположи под C-HR в моделната гама на марката.

Повече подобни новини четете в Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase