Снимки и видео: Jaguar

"Напомпаният" седан Jaguar XE SV Project 8, който излезе на пазара в тираж от 300 бройки, стана най-бързият сериен седан на "Нюрбургринг". Британският автомобил премина трасето за 7 минути и 21,23 секунди, като подобри с 11 секунди досегашния рекорд, който принадлежеше на Alfa Romeo Giulua Quadrifoglio.

Зад волана на автомобила е бил бившият пилот от BTCC и WTCC – белгиецът Венсан Радермекер. На машината са били поставени стандартни гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Седанът Jaguar XE SV Project 8 дебютира през лятото. Той е разработен от заводското тунинг-ателие на британците – SVO. Автомобилът е оборудван с 5,0-литров V8 с механичен компресор. Мощността на мотора е 600 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.

Моделът има карбонови елементи по каросерията, титанова изпускателна система, керамично-карбонови спирачки и пренастроено окачване. Цената на Jaguar XE SV Project 8 e 149 995 британски паунда.

Най-бързият сериен седан на Нюрбургринг – Jaguar XE

Най-бързият седан на "Нюрбургринг" си остава Subaru WRX STI Type RA NBR, но той няма сертификат за движение по обществени пътища. Тази машина беше подготвена от тима на Prodrive и завъртя една обиколка на трасето за 6 минути и 57,5 секунди. Това е с 10 секунди по-слабо от най-бързият сериен автомобил на Северната дъга – новото поколение на Porsche GT2 RS, чието време е 6 минути и 47,25 секунди.

Повече подобни новини четете в Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase