Снимка: Reuters, архив
fallback

Германското министерство на транспорта публикува резултатите от свое изследване, според която купуването на нов дизелов автомобил не означава, че той ще бъде по-екологичен, отколкото бензинов такъв.

Медийната група Funke разкри част от доклада на министерството, в което се разкриват данни за екологичните фактори на двата типа двигатели.

Според информацията, голяма част от автомобилите с дизелови двигатели, регистрирани миналата година, средно отделят по около 128 гр. CO2/км. В същото време резултатът на бензиновите двигатели е 129 гр.

Разликата в емисиите между двата типа двигатели за последните 10 години също е малка. За конкретния период е отчетено, че количеството на отделените вредни емисии постепенно намалява.

Според изданието Autonews, една от причините разликата в емисиите да е почти еднаква, е че дизеловите двигатели се използват повече в тежки и мощни автомобили, отколкото бензиновите.

“Мит е, че дизелът е щадящ към климата. Този тип двигатели не отговарят на теоретичните предимства, насочени към опазването на околната среда“, заяви транспортния експерт Стефан Куен.

Докладът бе изготвен, след като Германското транспортно министерство обяви намерението си да изтегли около 12 млн. дизелови автомобили за подновяване на софтуера на двигателите им.

Разходите за акцията ще струват около 2 млрд. евро.

Официалното решение трябва да бъде взето преди изборите на 24 септември. 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 6 години

Някои гледат, но не виждат. Въглеродният двуокис е газ без цвят и не може да го видите, но това не значи, че го няма. Въглеродният двуокис предизвиква парниковият ефект, който по принцип е нещо хубаво, но когато се натрупа много въглероден двуокис, това вече води до промени в климата, както е в последните десетилетия. Това, че някои виждат само черния дим от ауспуха на някои коли, не значи, че те замърсяват най-много. Тези, които замърсяват най-много не се вижда, че го правят.

24

Неразбирко

преди 6 години

Сега започна да се говори и за фините прахови частици (ФПЧ), но за България нещата не са като в Германия или Великобритания например. В България основен замърсител с ФПЧ е отоплението с твърдо гориво през зимата, което в София замърсява 4-5-6 пъти повече от всичко останало взето заедно и даже неизмитите улици замърсяват два пъти повече от двигателите на колите, а новите коли по Евро 5 и 6 имат много ниски нива на ФПЧ и са еднакви за дизеловите и бензиновите двигатели с директно впръскване.

23

Неразбирко

преди 6 години

Основният замърсител е СО2 и затова толкова години се работи по ограничаването на това замърсяване. Сега когато то е сведено до доста ниски граници, някои започнаха да говорят и за другите видове замърсяване от колите, които все още са доста по-малки замърсители от СО2. В България най-големият замърсител с СО2 са тецовете, като трите Марици водят с много в това отношение. Питайте по-старите хора да ви кажат,че от Витоша София изглеждаше замърсена и преди 60-70-80 години, когато колите бяха малко

fallback