Регистрациите на нови автомобили в България са скочили с 15,5% през август, спрямо година по-рано, до 2 344 автомобила, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA).
От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.В Европа като цяло ръстът на продажбите на нови коли също се ускорява през август на фона на разширяващата се икономика, която насърчава покупките. Френските производители PSA Group и Renault спечелиха купувачи с новите си SUV и хечбек модели.
Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз плюс Швейцария, Норвегия и Исландия са се увеличили с 5,5% до 903 143 превозни средства, спрямо 855 689 година по-рано, сочат данните на Асоциацията, които показват ускоряване на регистрациите в сравнение с ръста от 2,1% през юни и 2,6% през юли. За осемте месеца от началото на годината продажбите са се увеличили с 4,4% до 10,6 млн. автомобила.
Брутният вътрешен продукт в държавите с единна валута нарасна с 0,6% през второто тримесечие, печалбите се увеличиха в региона на 19-те държави, а пазарът на труда се подобри в цяла Европа.
Продажбите на автомобили се очаква да се увеличат още през тази година, тъй като производителите предлагат стимули за търговията с по-стари дизелови автомобили срещу модели, които отговарят на по-строгите стандарти за замърсяване, предвид натиска на германското правителство, произтичащ от скандала с Volkswagen, пише Bloomberg.
Renault, който усъвършенства автомобилите си Megane и Koleos през последните две години, продаде 13% повече превозни средства в Европа миналия месец. Базираната в Париж марка Peugeot на PSA, производител на SUV 3008 и 5008, отбеляза 11% ръст на продажбите, а марката Citroen, която пусна миналата година хечбек C3, записва ръст от 5,8%.
ACEA събира данни за 28-те държави членки на Европейския съюз, с изключение на Малта, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.
Повече подобни новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
25
Анонимен
преди 6 години19556 нови а старите колко 3 милиона и половина над 10 години не виждам ръст
24
Анонимен
преди 6 годиниНай-много висят по сервизите тези, дето си взимат коли за по 50-60 хил.Тези не могат и да спят от мисли за лъскавата лизингова каруца, паркирана пред блока.Постоянно нещо им потропва, постоянно имат проблеми със софтуера, нещо не е как си требе, постоянно са с рекламации във фирмения сервиз. А недай си Боже да удари една градушка, и цялата кола става непродаваема.
23
Анонимен
преди 6 годиниТака е. На хората им писна да карат втора ръка *** от сервиз на сервиз и си взимат нови. В нашата фирма от 40 души 38 карат нови коли с лизингова вбоска между 300 и 600лв на месец.---------- И ззщо да давам по 300-400 лв на месец, като мога да давам по 0 лв на месец и да карам колата, която ми харесва, вместо дървото, което уж никога нямало да влезне в сервиз? В момента карам 18 г. 6-местна, автоматик, на кято не се занимавам да плащам 2000 лв каско на година.