Снимка: Reuters, архив
fallback

Регистрациите на нови автомобили в България са скочили с 15,5% през август, спрямо година по-рано, до 2 344 автомобила, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA).

Oще по темата
От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила. 

В Европа като цяло ръстът на продажбите на нови коли също се ускорява през август на фона на разширяващата се икономика, която насърчава покупките. Френските производители PSA Group и Renault спечелиха купувачи с новите си SUV и хечбек модели.

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз плюс Швейцария, Норвегия и Исландия са се увеличили с 5,5% до 903 143 превозни средства, спрямо 855 689 година по-рано, сочат данните на Асоциацията, които показват ускоряване на регистрациите в сравнение с ръста от 2,1% през юни и 2,6% през юли. За осемте месеца от началото на годината продажбите са се увеличили с 4,4% до 10,6 млн. автомобила.

Брутният вътрешен продукт в държавите с единна валута нарасна с 0,6% през второто тримесечие, печалбите се увеличиха в региона на 19-те държави, а пазарът на труда се подобри в цяла Европа.

Продажбите на автомобили се очаква да се увеличат още през тази година, тъй като производителите предлагат стимули за търговията с по-стари дизелови автомобили срещу модели, които отговарят на по-строгите стандарти за замърсяване, предвид натиска на германското правителство, произтичащ от скандала с Volkswagen, пише Bloomberg.

Renault, който усъвършенства автомобилите си Megane и Koleos през последните две години, продаде 13% повече превозни средства в Европа миналия месец. Базираната в Париж марка Peugeot на PSA, производител на SUV 3008 и 5008, отбеляза 11% ръст на продажбите, а марката Citroen, която пусна миналата година хечбек C3, записва ръст от 5,8%.

ACEA събира данни за 28-те държави членки на Европейския съюз, с изключение на Малта, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.

Повече подобни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 6 години

19556 нови а старите колко 3 милиона и половина над 10 години не виждам ръст

24

Анонимен

преди 6 години

Най-много висят по сервизите тези, дето си взимат коли за по 50-60 хил.Тези не могат и да спят от мисли за лъскавата лизингова каруца, паркирана пред блока.Постоянно нещо им потропва, постоянно имат проблеми със софтуера, нещо не е как си требе, постоянно са с рекламации във фирмения сервиз. А недай си Боже да удари една градушка, и цялата кола става непродаваема.

23

Анонимен

преди 6 години

Така е. На хората им писна да карат втора ръка *** от сервиз на сервиз и си взимат нови. В нашата фирма от 40 души 38 карат нови коли с лизингова вбоска между 300 и 600лв на месец.---------- И ззщо да давам по 300-400 лв на месец, като мога да давам по 0 лв на месец и да карам колата, която ми харесва, вместо дървото, което уж никога нямало да влезне в сервиз? В момента карам 18 г. 6-местна, автоматик, на кято не се занимавам да плащам 2000 лв каско на година.

fallback