Производителят на автомобилни гуми Continental представи проект на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.
За целта в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.
Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система са по-лесни.
Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.
Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
19
Шоп
преди 6 годиниГлупости на търкалета.Изобретение на инженер-***.Как се повишава комфортът в автомкбила при спиране?
18
Trolland Dump
преди 6 годиниНищо интересно не виждам, освен че диаметър на спирачния диск е увеличен до максимум... тоест - повече, отколкото позволява обикновен спирачен апарат.Зa сметка на това виждам поне десет потенциални проблема, които оскъпяват неимоверно "изобретението"... може би ще има приложение в супер-колите. За обикновените е просто излишно и скъпо.
17
Миял
преди 6 годиниДо Да бе--12;Друго си е ако го бяха "измислили" руснаците!