Снимка: архив Reuters
fallback

Все повече държави в Европа се готвят да въведат забрани за дизеловите и бензиновите автомобили.

В името на чистия въздух нараства броят на градовете, които планират да забранят производство и продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Oще по темата

Това се канят да направят Норвегия, Холандия, Германия, Франция и Великобритания.

У нас почти половината от колите са дизел, или около 1 милион автомобила. Като добавим и факта, че страната ни е популярна като "автоморгата" на Европа, ситуацията изглежда много далеч от екологичните стремежи в западната част на континента.

Засега електромобилите у нас се срещат рядко, защото са едва 2000. На старо колата може да се купи за около 6000 лева. След 5000 километра пробег собственикът й установил, че тя харчи 10 пъти по-малко, отколкото другия му автомобил, който е на газ. По думите му излиза около 1,6 лв. за 100 км.

Ако се наложи смяна на батерия обаче, сметката драстично се променя.

Ентусиасти като Иван тестват несъвършенствата на технологията на бъдещето. В същото време 20% от колите по пътищата ни са без катализатор. Клиентите на автокъщите предпочитат именно дизелови коли и са подозрителни дори към хибридите.

"Един такъв автомобил може да се ползва над 10 години. Хората не ги познават и предпочитат да не взимат такива автомобили", коментира пред bTV Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Търговците на коли обаче успокояват, че няма място за притеснение. Според тях е твърде рано да се говори за тотална забрана на колите на дизел и бензин и в Европа.

В същото време става ясно, че градове като в Париж, Мадрид и Атина се готвят да забранят движението на дизелови автомобили в центъра на столиците още през 2025 г.

В Щутгарт пък съдът разреши дизелите да спрат още от януари 2018 г. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

72

Анонимен

преди 6 години

Направо да слагат радио изотопни генератори като при сателитите. 110кВт + че и ще грее постоянно. Капсулован, живот в космоса около 2 до 5 години, в атмосфера 10+. Лошото на двг с вътрешно горене е термалната му ефикасност. КПД около 32-35%, другото е загубено в топлообмен, но лесен за поддръжка.

71

Анонимен

преди 6 години

И двете технологии са скапани. Чичо ми пътуваше София-Бургас и ибратно, през Пловдив с личния си автомобил поне 3-4 пъти в седмицата и за година и половина, кола за 70 000 лева се скапа, а дилърът не одобри гаранцията. Уж беше 100 000 километра, но с 10 уловки. Не повече от 20 000 километра на година. Пълни ***. Уж напреднала технология и не знам си какво, а се скапва по-бързо от старите автомобили. Вижте G класите от 90те. Могат да минат по 600 000 км. А сега ...

70

Анонимен

преди 6 години

Идва, идва...То така се почва - първо стандарт Евро 6, че да свикнат хората, после в един удобен момент директно ще забранят колите на дизел и бензин нацяло...Да му мислят арабите и другите икономики, дето зависят изцяло от петрола.Волво вече ще правят колите си минимум като хибриди.

fallback