Застрахователни експерти в областа на автомобилите от компанията Co-op Insurance съвместно с агенцията за анализи Thatcham Research определиха най-безопасните коли втора употреба.
Машините са разделени на две групи - такива с цена до 5000 британски паунда (подходящи за начинаещи шофьори) и с цена до 15 000 паунда (семейни автомобили).
Единственото изискване към колите е нивата на вредни емисии СО2 да бъдат до 120 г/км, както и да имат 5 звезди за безопасност от краш-тестовете на организацията EuroNCAP.
В категорията до 5000 паунда влизат 5 машини, като победител е Skoda Citigo. Интерсното в случая е, че второто и третото място са за идентични автомобили, но на друг производител - Volkswagen up! и Seat Mii. На четвърта позиция се нарежда Toyota Yaris, а на пета - европейската версия на Kia Rio.
В другата група също се получава куриозна ситуация. Там е излъчен Топ 10, като първото и последното място заема един и същи модел - Volvo V40.
Победителят обаче е във версията с предлагания като опция пакет от системи за безопасност Safety Pick, докато на десетата позиция е стандартният модел V40.
Второто място е за Mazda 3, а третото за Toyota Yaris. В десетката места са намерили още Volkswagen Golf SV, BMW 2- Series Active Tourer, Volkswagen Touran, Volswagen Golf, Nissan Qashqai и Peugeot 308.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
Анонимен
преди 6 годиниVolvo s60 2002 D5 214 000 милиКо? Карай голф
9
Атанас
преди 6 годиниБезопасни за мен означава, като те удари друг автомобил с ниска скорост до 50 км/ч да не се смачка цялата кола и да те убие.Тези малки калинки, са изтънени до последно.Един голф 4, ги превъзхожда в пъти, но не покрива еконормите.За мен живота на детето и жена ми са на първо място, пред замърсяването.Особено в държави като България, където всеки втори автомобил пуши като печка.
8
Анонимен
преди 6 годиниСтатистически погледнато второупотребните Ферари и Ламборджини са много безопасни... Щото почти никой не ги кара и съответно няма кой знае колко катастрофи с тях... Те всичките да се изпоблъскат, пак ще имат по-малко катастрофи като бройка спрямо по-масовите марки...