Снимка: Колела
fallback

Ако сделката за Opel стане факт, френската група PSA планира светкавично да препроектира основните модели на германците със свои собствени инженерни технологии. Източници от Peugeot-Citroen потвърдиха това пред Reuters.

Така например следващото поколение на суперминито Corsa трябва да ползва същата архитектура като Peugeot 208 и Citroen C3. Срокът за промяната не е никак дълъг - след две години настъпва времето за обновяване на Corsa.

Според запознати главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес е представил този план пред борда на компанията в сряда. Целта е да се намалят драстично развойните и производствените разходи. Той е посочил и целта на обединената компания за близкото бъдеще - да започне да продава над 5 милиона автомобила годишно. През 2016 PSA и Opel/Vauxhall пласираха общо 4.3 милиона.

PSA и GM вече се опитаха веднъж да разработват съвместно малките си модели покрай т.нар. "стратегически алианс", представен през 2012. Но тогава преговорите не потръгнаха и в крайна сметка компаниите в момента имат само три съвместни проекта вместо обсъжданите близо 40.

Според технологичния шеф на PSA Жил Льо Борнье съвместната Corsa тогава е пропаднала, защото от GM предпочели да потърсят начин за орязване на разходите чрез собствена архитектура, споделяна с Chevrolet. 

"Сега ще е глупаво да пропуснем още един цикъл", казва Льо Борнье, цитиран от AN Europe.

Преди няколко дни PSA представи резултатите от още една година на старателно оптимизиране на разходите - оперативната печалба на компанията за 2016 година се повиши с още 18% на фона на рекордната 2015, а маржът е вече 6%, най-високият показател в историята на Peugeot.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Факт

преди 7 години

До ФактБрат ми има Астра с Z14XEP (верига) купена нова,сега на 130К.Ами разпределителния вал е по-износен от моя!Какво е вътре-не се знае.Иначе върви добре,щото е с къси скорости и постоянно в обороти.Мисълта ми е,че не си струва парите за това,което предлага-скъпо обслужване,скъпи масла(иначе зле).Старите 8V бяха перфектни-евтини,здрави и икономични,а старите 16V вървяха като луди.Лично на мен би прилегнала една Зафира с 1.8 или 2.0 моно,ама няма как,забранено е поставяне на по-стар двигател.

13

Факт

преди 7 години

Имам Екотек X16XEL(прословутия маслояд),който по километраж е на 230К(колко е наистина той си знае).Като сменя маслото(3.5л) с остатъка до 4 изкарвам 8К км,т.е. не гори много масло.Компресия 13.Обаче не ме кефи тая кола-до 2000об/мин-няма никой,между 2 и 3000 върви като моноинжекция и чак след 3000 се отпушва вървежа(и горенето,хи-хи).Моя кум има същия двигател(сложен на Вектра) купена нова от БГ на истински 360К.По купе и ходова част-дребни работи,ама двигателя-развалина.

12

Анонимен

преди 7 години

И аз да питам какво му е на Екотек двигателя? Имаме две вектри на по близо 300 000км,но купени с пълна сервизна история на истински км под 150 000. И двете нямат никакви грижи нито с двигател нито пък с окачване! Хората плюещи по Екотек най-вероятно карат коли по над 500к км, продадени на по 120к с върнати километражи.Не си правете изводи от издуханите коли,които се продават по автокъщите масово.Това важи не само за Опел!

fallback