Снимка: AutoMedia.bg

Седанът е едно от най-старите и класически разбирания за автомобил. Този тип купе има два реда седалки, четири врати, отделен багажник и предно разположен двигател. Имало ги е преди 100 години, има ги и днес, което очевидно означава, че има защо.

През годините обаче компаниите решават да експериментират и да покажат нещо ново, надявайки се да успеят да наложат на пазара своето виждане за това как трябва да изглежда един автомобил.

Точно заради това, в близкото минало доста инженери са си задали въпроса: няма ли да е по-добре двигателят да е отзад, а багажникът отпред?

Подобна философия не е изобщо изненадваща и най-вероятно всеки от нас може да изброи много модели със задно разположен двигател. Общото между тях обаче е, че са или спортни или имат две врати. А има ли седани със задно разположен двигател? Има. AutoMedia.bg събра за вас 6-те най-интересни от тях.

Simca 1000

Произвежда се от 1961-а до 1978-а и има задно разположен двигател и задно предаване. Резервоарът пък е разположен зад задните седалки. Всичко това означава, че Simca 1000 има голям багажник отпред, но потресаващо разпределение на теглото - 36/65 в полза на задния мост.  В резултат на това предницата е изключително лека, а задницата има склонността да губи сцепление и да гарантира впечатляващо недозавиване при по-агресивно каране на планински отсечки.

Tatra 603

Шестте забравени седана със задно разположен двигател

Голям седан със задно разположен двигател, чието първо поколение съмнително прилича на тъжен циклоп. Едно време в Чехословакия само партийни функционери са имали шанса да се возят в такива. Двигателят е 2.5 V8 с въздушно охлаждане. Tatra 603 e участвала и в много състезания, сред които Рали Монте Карло, както и надпреварите за издръжливост Спа-София-Лиеж и Лиеж-София-Лиеж.

Seat 800

Шестте забравени седана със задно разположен двигател

По-дълга версия с четири врати на симпатичния Seat 600. Пуснат е на пазара през септември 1964-а, където се е задържал до 1967-а. Произвеждан е само в Испания и тежи около 700 кг. Сглобени са 18 200 бройки, всяка от които е разполагала с 767-кубиков двигател с мощност 29 к.с. при 4800 об/мин.

Останалите модели вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase