Снимка: Dacia
fallback

Румънската марка Dacia е продала най-много нови автомобили на българския пазар за първите 6 месеца от 2016 г. Това сочи изследване на статистическата агенция focus2move, която се занимава с проучвания на продажбите на нови коли в цял свят.

Данните на организацията показват, че за първото полугодие на годината румънската марка е записала 1980 продажби, което е с 10,7 % повече спрямо резултата за 2015 г. Така пазарният дял на Dacia нараства до 12,8%.

На второ място е Renault с реализирани 1931 нови автомобила, което е увеличение от 9,5 %. Трета е Skoda с 1349 продажби и увеличение от 8,7%.

В първата петица по продажби у нас влизат още Toyota (1247 продажби, +8.3%) и Ford (1149, +7,4%), докато Volkswagen (1090, +7,1%) остава на шеста позиция. В топ 10 следват Peugeot (932, +6,0%), Nissan (916, +5,9), Opel (577, +3,7) и Citroen (471, +3,7%).

При моделите на първо място е Dacia Dokker с 934 единици за 6 месеца, което представлява увеличение с цели 54,9%. На второ място е Skoda Octavia (655 продажби, +29,4%), следвана от Nissan Qashqai (651, +40,9%), Renault Clio (637, +24,2%), Renault Captur (444, -28,6%).

При производителите уверен лидер е алиансът Renault-Nissan, част от който е и Dacia. Продадените до момента 4968 нови автомобила осигуряват на концерна пазарен дял от 32,2%. Второто място е за групата Volkswagen с 2863 продажби общо – 18,6% дял от пазара, а на трето е концернът Peugeot-Citroen Automobiles (PSA) с 1403 бройки и пазарен дял от 9,1%.

Пълната статистика за автомобилния парк на България вижте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

до 23

преди 7 години

Проблема не високи цени на автомобилите а ниските доходи на населението .В цивилизования свят като си горд собственик на 5 годишна кола започваш да се замисляш дали да не си смениш колата или да изкараш още 1 година с нея.

18

Както е казъл Форд

преди 7 години

най-добра е новата кола.В България обаче нови коли си купуват само фирмите,поради ред причини.Обикновеният българин рядко си купува нова кола.Първо вкарваш 10,12 хиляди първоначална вноска.После пет години по 500, 600 лв.месечно.През това време фирменият сервиз ти дере по три кожи за масло консумативи и застраховки.Много хора не издържат и им взимат колите.Справка десетки върнати от лизинг.След пет години когато станеш горд собственик на автомобила цената му е паднала 50%в зависимост от марката.

17

Анонимен

преди 7 години

От 10 години карам Дачии. Сега съм с Дъстър. Преди това съм сменил над 20 коли, предимно немски. Ядах го с превъртени колометражи, с ремонти на за каквото се сетите, оставян съм на пътя. Накрая избрах нова кола вместо лъскав многомилионник. Качвам се и паля, без да се замислям какво има да дооправям по колата - защото такива неща няма. От 10 години не съм стъпвал по магазини за авточасти и по квартални сервизи. И следващата ми кола ще е Дачия. Вие карайте каквото можете...

fallback