Снимка: Pixabay/andreas160578

От вчера в някои германски бензиностанции се появи ново гориво за дизелови автомобили. Екологично приемливото и устойчиво гориво, което се произвежда основно от отработено масло или други мастни остатъци от производството на храни и ресторанти в неговата чиста форма (HVO100), намалява емисиите на CO2 от дизеловите автомобили с до 90 процента в сравнение с изкопаемия дизел. Новото гориво ще се въвежда постепенно в бензиностанциите.

Екологичният дизел от използвано олио обаче не може да се използва от повечето модели. Клиентите също така ще бъдат отблъснати от високата цена, тъй като новото гориво струва приблизително колкото най-скъпия премиум дизел.

Досега хидрогенираните растителни масла можеха да се добавят към конвенционалния дизел в малки проценти, при условие че крайният продукт отговаря на стандарта за дизелово гориво (DIN EN 590). Съгласно изменената наредба, те вече могат да се предлагат в 100% концентрация, ако отговарят на стандарта DIN EN 15940.

Новата наредба също така задължава собствениците на бензиностанции ясно да информират клиентите, за да се избегнат щети по превозните средства поради неправилно зареждане с гориво. За да може един автомобил да използва този нов вид гориво, е необходимо одобрението на производителя за конкретен модел, което в момента имат само няколко модела автомобили .

При други това гориво може да причини неизправности и скъпи щети, пишат от "24 часа".

Операторите на бензиностанции ще трябва ясно да маркират новото гориво на бензиностанциите, а всички коли, които не са съвместими, ще трябва да продължат да зареждат само класически дизел с етикет Diesel B7.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase