Снимка: Ройтерс

Разразилият се през есента на миналата година скандал с дизеловите двигатели на VW Group не се отразява на търсенето на предлаганите от концерна автомобили в Европа. Статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) сочи, че германският концерн продължава да бъде лидер на пазара, като всичките му марки отбелязват ръст през месеца.

Продажбите на VW Group през април достигат 321 286 автомобила, което е с 5,4% по-добър резултат спрямо април на миналата година и дава съществена преднина на концерна пред втория в класацията. Увеличение е записано и за четиримесечието, но въпреки това се забелязва спад от около 1% при пазарния дял на концерна и за двата периода.

Сходно е положението с всички марки на германския концерн, като спад се наблюдава единствено при бранда Seat и то единствено за четиримесечието.

С увеличение при продажбите си през април могат да се похвалят повечето автомобилни компании. Всъщност изключение правят единствено марките Land Rover, Lexus, Alfa Romeo, Dacia, DS и Mitsubishi, която също е в епицентъра на скандал с манипулиране на данните за разхода на гориво.

При автомобилите от премиум сегмента, лидер е марката Audi, която записва 74 648 реализации през април. Второто място с 69 948 продажби е за Mercedes-Benz, а третото остава за BMW - 64 329 продажби.

Подробностите вижте в таблицата в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase