Снимка: Mitsubishi
fallback

Компанията Nissan Motor се готви да придобие 34-процентов пакет от акциите на Mitsubishi Motors, като ще плати 1,8 млрд долара. Това съобщи японската телевизия NHK, според която сделката е пред финализиране. Остава единствено през тази седмица УС на Mitsubishi да се събере и да реши дали да приеме предложението на Nissan.

Ако сделката се състои, Nissan ще се превърне в най-големия акционер в Mitsubishi и фактически ще вземе компанията под свой контрол. За по-малкия производител това също е изгодно, тъй като ще му позволи значително да разшири своите възможности.

Още в края на 2013 г. двете японски компании обявиха, че започват обмен на технологии и съвместно използване на производствени мощности. Тогава се очакваше Nissan да окаже необходимата помощ, благодарение на която Mitsubishi да пусне два нови седана. Година по-късно проектът бе спрян, но сега отново се открива възможността моделите Galant и Lancer да получат наследници.

Двете марки вече имат едно съвместно предприятие – компанията NMKV Ltd., основана през 2011 г. Тя произвежда малолитражките Mitsubishi EK, Mitsubishi EK Wagon, Nissan Dayz и Nissan Dayz RooX, а през есента на миналата година трябваше да започне разработка на напълно нов електромобил.

През пролетта обаче избухна скандал, след като от Mitsubishi признаха, че са извършили нарушения при тестовете за разхода на гориво на свои модели и в резултат на това продажбите на малолитражки в Япония спаднаха само за месец с 60%. Сега компанията е заплашена от сериозни санкции и помощта на Nissan идва в най-подходящия момент.

Любопитен факт е, че именно Nissan разкри несъответствията в разхода на гориво на моделите на Mitsubishi.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

истина

преди 8 години

Японските коли са номер 1 в света.Имах Митсубиши Паджеро,купих го като беше на 8 години и на 130 хиляди километра.карах го 3 години и навъртях още 120 хиляди километра без ни къкъв ремонт на нищо.Преди това имах немска кола-за нищо не ставаше пред японеца.Това,че германците са майстори е пълна заблуда.

16

СА

преди 8 години

До АвтоМоторСпортТВИ аз не бих повторил,ама Нисан!За Мазда си е така,ама и Хонда не отстъпват!Да не забравяме и Субару!!

15

до 13

преди 8 години

четох какво пише там, знамсъдят го за толкова колкото ги е рекетирал - 10 000 000 е поискал !

fallback