Обновеният Model S. Снимки: Tesla
fallback

Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили ръсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, конструкторът на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.

Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.

Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала е с 20 км. по-малък.

Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.

Ако все пак автономията на обновения Model S ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.

Бъдещата върхова версия P100D

Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.

При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.

Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Георги

преди 7 години

Относно 300 те киловата мощност.КПД при електромобила е почти 3 пъти по високо от ДВГ. Демек 300 киловатов електромобил ще е като 900 киловатов ДВГ или около 1300 коня. Хмм , вие сериозно ли си ги представяте?

9

Георги

преди 7 години

Движението по магистрала наистина ще дойде по енергоемко за електромобила. Това обаче няма нищо общо с тръгването и спирането. Както посочва номер 2 , не можеш да генерираш енергия като я преобразуваш от елетрическа в кинетична и обратно. Вечен двигател няма. Да не бъркаме и спусканията.Там има потенциална енергия която трябва да се наваксва също. Става дума за съпротивлението. При увеличаване на скоростта то нараства експоненциално и оттам се вдига разхода на енергия.

8

До 8

преди 8 години

За скоростта хубаво си го рекъл, ама не се излагай със фаровете. Двата фара са под 200 вата сумарно, със 100 кВтч батерия може да свети 500 часа без прекъсване.

fallback