Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили ръсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, конструкторът на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.
Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.
Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала е с 20 км. по-малък.
Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.
Ако все пак автономията на обновения Model S ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.
Бъдещата върхова версия P100D
Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.
При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.
Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
Георги
преди 7 годиниОтносно 300 те киловата мощност.КПД при електромобила е почти 3 пъти по високо от ДВГ. Демек 300 киловатов електромобил ще е като 900 киловатов ДВГ или около 1300 коня. Хмм , вие сериозно ли си ги представяте?
9
Георги
преди 7 годиниДвижението по магистрала наистина ще дойде по енергоемко за електромобила. Това обаче няма нищо общо с тръгването и спирането. Както посочва номер 2 , не можеш да генерираш енергия като я преобразуваш от елетрическа в кинетична и обратно. Вечен двигател няма. Да не бъркаме и спусканията.Там има потенциална енергия която трябва да се наваксва също. Става дума за съпротивлението. При увеличаване на скоростта то нараства експоненциално и оттам се вдига разхода на енергия.
8
До 8
преди 8 годиниЗа скоростта хубаво си го рекъл, ама не се излагай със фаровете. Двата фара са под 200 вата сумарно, със 100 кВтч батерия може да свети 500 часа без прекъсване.