Обновеният Model S. Снимки: Tesla

Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили ръсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, конструкторът на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.

Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.

Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала е с 20 км. по-малък.

Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.

Ако все пак автономията на обновения Model S ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.
Model S се оказа по-икономичен от обявеното
Бъдещата върхова версия P100D

Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.

При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.

Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase