Снимка: Ройтерс
fallback

Автопаркът в България е представен предимно от стари коли, а използването на услугите на "Пътна помощ" може да ви коства цяло състояние. Именно заради това редица шофьори търсят начин сами да си помогнат при авария с колата на пътя. Това обаче може да доведе до дори по-сериозни проблеми. Ето няколко съвета, които могат да ви ги спестят.

Ако смятате да теглите повредената си кола с друга, трябва да знаете, че това не винаги е разрешено. На магистрала например тегленето може да става само с твърда връзка. Освен това в теглената кола не трябва да има пасажери.

Полезно е също така да знаете, че ако моторът на повредения автомобил не работи, сервоуправлението също няма да функционира. Казано иначе, воланът ще бъде много труден за въртене, а педалът на спирачките - почти неизползваем и твърд като камък.

Ако все пак се решите на подобно изпитание, поставете ключа в стартера и завъртете на контакт. В противен случай воланът ще се заключи и колата ще бъде неуправляема.

Използването на аварийни светлини е задължително, както и поставянето на червена кърпа на самото въже. Така останалите участници в движението ще знаят, че се движите на буксир.

Шофьорът, който тегли повредената кола, трябва да се въздържа от рязко ускорение и спиране, както и резки завои, тъй като рискува теглената кола да се забие в него или в друг автомобил.

Добре е също така въжето да бъде опънато през цялото време - дори когато спирате за кратко (например на светофар). Така ще избегне рязкото дърпане, причинено от еластичността на материала. Както и възможността въжето да попадне под гумите на колата.

И не на последно място - използвайте единствено определените за тази цел куки. В краен случай може да закачите въжето за подходящ елемент на шасито (не за купето!). Но така съществува риск да повредите бронята на автомобила си.

Още полезни съвети вижте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Потърпевш

преди 8 години

Явно никой от коментиращите не е патил... Каското на някои застрахователи включват безплатна пътна помощ до 100км. Проблема е, че СБА иска протокол от КАТ! Ако си самокатастрофирал, няма безплатна помощ! Плащаш си по 3 лв. празен и 5 лв. с автомобила., т.е. 8лв. на км./отиване и връщане на товарната платформа/. Също така когато заявих услугяата, след 5 дни ми се обадиха да питат дали ще теглим автомобила... Т.е. да си помисля достатъчно време../или да събера парите-120км.х8лв.=960 лв.??? /

12

Анонимен

преди 8 години

До 16.Аз от 15 год.живея на запад и затова го пиша друже.Не автокаско...нормалната застраховка включва товарене и превоз на автомобила при авария.Далече сме от някой неща.

11

MadSlav

преди 8 години

Автомобила на всеки може да се повреди на пътя, без значение дали е нов или стар. При новите автомобили има включен асистънс, а при старите, бай Георги, които идва с късото въже :))) Най-важно остава зад кормилното устройство и това да бъдем хора и да си помагаме, особено на пътя!!!

fallback