Снимка: Ройтерс

Автопаркът в България е представен предимно от стари коли, а използването на услугите на "Пътна помощ" може да ви коства цяло състояние. Именно заради това редица шофьори търсят начин сами да си помогнат при авария с колата на пътя. Това обаче може да доведе до дори по-сериозни проблеми. Ето няколко съвета, които могат да ви ги спестят.

Ако смятате да теглите повредената си кола с друга, трябва да знаете, че това не винаги е разрешено. На магистрала например тегленето може да става само с твърда връзка. Освен това в теглената кола не трябва да има пасажери.

Полезно е също така да знаете, че ако моторът на повредения автомобил не работи, сервоуправлението също няма да функционира. Казано иначе, воланът ще бъде много труден за въртене, а педалът на спирачките - почти неизползваем и твърд като камък.

Ако все пак се решите на подобно изпитание, поставете ключа в стартера и завъртете на контакт. В противен случай воланът ще се заключи и колата ще бъде неуправляема.

Използването на аварийни светлини е задължително, както и поставянето на червена кърпа на самото въже. Така останалите участници в движението ще знаят, че се движите на буксир.

Шофьорът, който тегли повредената кола, трябва да се въздържа от рязко ускорение и спиране, както и резки завои, тъй като рискува теглената кола да се забие в него или в друг автомобил.

Добре е също така въжето да бъде опънато през цялото време - дори когато спирате за кратко (например на светофар). Така ще избегне рязкото дърпане, причинено от еластичността на материала. Както и възможността въжето да попадне под гумите на колата.

И не на последно място - използвайте единствено определените за тази цел куки. В краен случай може да закачите въжето за подходящ елемент на шасито (не за купето!). Но така съществува риск да повредите бронята на автомобила си.

Още полезни съвети вижте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase