снимка: Ройтерс
fallback

Френският автомобилен производител Renault официално откри днес своя първи завод в Китай.

Така френската група навлезе със закъснение в сектора на основния автомобилен пазар в света в момент, когато той отчита силно забавяне, предаде AFP.

Това е първият голям етап за развитието на Renault на жизненоважен пазар, на който почти не присъствахме, заяви президентът и главен изпълнителен директор на концерна Карлос Гон на церемония, състояла се сред новоизградените съоръжения в град Ухан, в централната част на Китай. Hidden Field

Плод на смесено дружество с китайската компания Dongfeng, заводът в Ухан има производствен капацитет да произвежда 150 000 коли годишно, който ще достигне постепенно.

На първо време в завода ще се сглобява моделът Kadjar, най-новият кросоувър на Renault при леко модифицирана версия, за да привлече китайските потребители, които са големи любители на градските коли 4х4. Очаква се през 2016 година от поточните линии в Ухан да започне да излиза и втори кросоувър.

Досега на китайския пазар Renault играеше по-скоро вторична роля. За разлика от дъщерната компания Nissan тук досега Renault не можеше да разчита на собствен завод. Ето защо колите от марката трябваше да бъдат транспортирани с кораб, което оскъпяваше продажбите.

Продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 4,7 на сто през миналата година до 24,6 милиона, но това е значително забавяне спрямо нарастването с 14% и със 7% през 2013 г. и 2014 г. на фона на отслабналия икономически растеж, борсовите сътресения и сигналите за насищане на пазара в големите градове.

При все това „Китай остава основният двигател на растежа на световната автомобилна промишленост", подчерта Гон на днешната церемония.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 8 години

След Ситроен ДС и Пежо 504 свестна френска кола не е имало, което е учудващо. Освен това, в последните 30 години най-грозните коли са френските, странно е за страна, която е център на висшата мода.

8

Анонимен

преди 8 години

Не са лоши фолксвагените ама няма по-противни и ограничени същества от феновете им. Продадох дизелова ксантия на 400к километра и и нямаше почти нищо в момента съм с пежо 407 бензин и на 200к лети, боклукчивите TDI-та пушат като кремиковци още докато са в гаранция.

7

Анонимен

преди 8 години

а за шарнирите на измисленото пежо 407 или за реното сценик и меган, 2 години и са до там. защо форд се отказаха от френските дюзи на делфи, там е направо трагедия, ама хора дето само въртвт геврека и не са дигали капака на кола, много акъл дават, еми болкуци са си френските независимо ка возят и как изглеждат, резбирачи смешни. и затова ли купиха нисан, за да стъпят на азиатския пазар, защото там френски коли не карат само японско, едно време вървяха френските в либия, но сегашните са ужас.

fallback