Концернът Volkswagen разкри дългоочакваното техническо решение, с което ще въведе в норма дизеловите си двигатели, при които бе открито устройство за манипулиране на данните за отработените газове.
Към момента решението засяга два от проблемните мотори от семейството EA 189 - 1.6 и 2.0 TDI, като то е представено и заверено от Федералната служба за автомобилна администрация на Германия, сочи официалното съобщение от Volkswagen. Как ще бъде процедирано с най-малкия засегнат от Дизелгейт двигател - 1.2 TDI, ще бъде обявено в най-скоро време.
Информацията сочи, че 1,6-литровият TDI мотор ще бъде подложен на механични и софтуерни подобрения, като целият процес в сервиза ще изисква по-малко от 1 час. По-големият 2,0-литров двигател изисква само "незначителна актуализация на софтуера", чието интегриране става за около 30 мин.
Най-важното е, че манипулациите по моторите няма да повлияят на производителността и разхода им на гориво, категорични са от Volkswagen, уточнявайки обаче, че методът все още не е изпробван напълно.
Техническото решение е било одобрено от Федералната служба за автомобилна администрация на Германия и ще бъде използвано при сервизната акция, която ще стартира от началото на 2016 г. Въпросната сервизна акция засега около 11 млн. коли в света.
Не се съобщава обаче нищо за останалите двигатели, при които бе открито разминаване между официално посочените нива на вредни емисии CO2 и тези, които автомобилите демонстрират при тест на стенд. Това са автомобили както с дизелови, така и с бензинови двигатели.
Листът със засегнатите коли вижте Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 8 годиниАз не съм виждал грозна Тойота.Винаги са с модерен и стилен дизайн. Виж безлични и грозни фолксвагени съм виждал много. Този квадрат Ъп като го гледам все е едно е компактен Вартбург,Голф е еднакъв до втръсване,а Пасат е комедия-мечтата на пенсионера.
11
a3
преди 8 годиниХубаво пишете за Тойотата, ама много е грозна.
10
Анонимен
преди 8 годиниПо-голямо дърво от фолксваген на пазара е само шкода. Фолксваген не само правят безлични и надценени коли, като технологии са много назад от японците и продават еднакви коли със стари двигателни технологии,затова и мамят. Японските коли са много напред в технологиите.А и японските са най-здравите коли. Докато германските са си трошки сравнение с японските безотказни автомобили.