Снимка: YouTube / AvtoMan
fallback

Никой не знае кога точно първият изцяло нов модел на руската Lada ще се появи в България. Седанът Vesta обаче е вече наличен в Русия, като местните специализирани медии успяха да го изпробват. Предлагаме ви кратък превод на ревюто на една от тях - AvtoMan. Впечатленията на автора варират от "ужасна" и "счупена" до "шикозна" и "отлична", като му прави чест, че представя както негативните, така и положителните страни на модела.

Започвайки с дизайна на екстериора, авторът го определя като забележителен и оригинален. Седанът Vesta е вдъхновен от концепцията XRay, като затова основните акценти в дизайна му са вдъхновени от буквата "Х" - предната част, извивките на предните и задните калници и т.н. Тестовият автомобил е от върховата версия, като предлага значително количество хромирани елементи, фарове срещу мъгла, 16-инчови джанти.

По отношение на размерите руският седан предлага едни от най-щедрите габарити, твърди AvtoMan. В Русия моделът ще се конкурира със седани като VW Polo, Kia Rio и Hyundai Solaris. При Lada Vesta дължината, просветът и междуосието превъзхождат тези при основните конкуренти, а багажникът е повече от достатъчен - 480 литра, като под кората му е поставена пълноразмерна резервна гума.

Положителен е също така коментарът по отношение на сглобката на екстериорните елементи - вратите се усещат масивни и се затварят добре, фугите са равни. Не така обаче стоят нещата в салона. Сглобката му е определена като посредствена, а материалите - като недобри и твърди на допир. Някои декоративни елементи хлопат и имат големи и нееднакви фуги. Дори подвижният преден подлакътник на чисто новия автомобил не може да бъде застопорен, което кара авторът да предполага, че е счупен. И да отсече - "Типично за ВАЗ".

Въпросният тестови автомобил, за който е важно да се отбележи, че е от първата пилотна серия, която няма да се предлага на пазара, е натъпкан с всички екстри, които ще се предлагат за Vesta - регулируем по височина и дълбочина волан, удобно разположена инфо-система с Bluetooth и USB, подгрев на седалките, климатроник, ел. пакет.

Пространството в салона на модела е повече от достатъчно за петима души, твърди авторът. И уточнява: "Аз съм висок 1,92 метра, а когато се настаня удобно зад волана, на седалката зад мен има място за човек с моя ръст".

Въпросният тестови екземпляр е оборудван с бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 123 к.с. За него руският журналист споделя, че е недостатъчно мощен за това купе, че е шумен и че не звучи особено добре. Още по-критичен е обаче към трансмисията, в случая роботизирана. Той я определя като "ужасна и тъпа".

Критики има и по отношение на спирачките. Отпред те са дискови, но отзад е заложено на барабанен механизъм, което ги прави слаби и неинформативни.

Оттук нататък обаче започват големите хвалби. Те се отнасят най-вече до шасито и управлението. "Управлението е удоволствие, усеща се много шик! Едно от най-добрите в сегмента", отсича тестващият. И допълва: "Воланът е информативен и много точен, а шасито е отлично балансирано - едновременно комфортно и стабилно".

Ето и финалната му оценка на Lada Vesta, чиято цена в Русия е между 13 000 и 18 000 лева в зависимост от оборудването.

"Мога да похваля с чисто сърце настройките на волана, амортисьорите и дизайна, както и твърдостта на шасито. Проблемите са очевидни - сглобката и шумоизолацията на салона, работата на автоматика. Реално обаче това е първата Lada от много години насам, която представлява реален конкурент на чуждестранните автомобили, макар и от ниския сегмент B. Да, тя не е идеална, но с подобен модел АвтоВаз доказва, че се поел в правилната посока на развитие", казва авторът.

Още снимки и информация за Lada Vesta вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

45

Хъммм

преди 8 години

ще чакам да искарат SUV ,дотогава ще подсмърчам след една ГАЗ-ка ,дето си харесах -"Тигр" -цивилното изпълнение

44

111

преди 8 години

Нова Лада и булка млада!!! Втора ръка кола и булка не ща!!!

43

panov

преди 8 години

До АнонименЗа твое сведение, Ситроен СХ, 30 години, в отлично здраве. В момента е на 436000, на 338 000 му направих пълна профилактика. Оттогава до момента сметни колко е минал по разбитите ни пътища, и определено не го нося на ръце, и нямам никакви проблеми с окачването. Искам да видя стокова жигула, от онези години, чийто двигател на 100 000 не гори масло, и не пуши нищо отзад. За окачването, не коментирам... не е способно да издържи толкова без да се разхлопа!!!

fallback