Снимка: Toyota
fallback

Toyota Mirai бе призната за най-впечатляващата иновация на отминаващото десетилетие. Автомобилът с горивна клетка оглави класацията на Немския Център за Автомобилен Мениджмънт (CAM) за 100-те най-значителни иновации в автомобилното инженерство.

За да изготви класацията, екипът на CAM, базиран в Бергиш Гладбах и ръководен от проф. д-р Стефан Братцел, е провел детайлен анализ на над 8000 иновации в периода 2005 – 2015. Те са били оценени според тяхната релевантност към пазара и индустрията, както и според степента на иновация.

Журито единодушно е позиционирало на лидерското място първата в света масова водородна кола - Toyota Mirai. Японската машина, чиито доставки в Европа стартират този месец, използва горивна клетка, която трансформира водорода в електрическа енергия и захранва електрически двигател с мощност 155 к.с.

"Автомобилите с горивна клетка (FCV) не генерират вредни емисии, а единственият отпадъчен продукт е вода. Те са лесни за употреба също както конвенционалните автомобили и предлагат дълъг обсег на действие благодарение на големия пробег и краткото време за зареждане, измерими с тези на стандартните автомобили", аргументира се немското жури.

На второ място в подреждането на CAM е позициониран електрическият седан Tesla Model S, а третата позиция е отредена на друг новаторски модела на Toyota - Prius Plug-in Hybrid. На четвърто място е Mercedes-Benz S-Class (асистиращи системи), на пето - VW XL1, на шесто - VW Passat (асистиращи системи), на седмо - BMW 7-Series (асистиращи системи), на осмо - Porsche 918 Spyder, на девето - Mercedes-Benz S300 Bluetec Hybrid, на десето - BMW i3.

Пълната класация не е налична, но от информацията на CAM става ясно, че около половината награди са за иновации, свързани с асистиращи системи за сигурност и свързаността на автомобила.

Още за Toyota Mirai четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

Анонимен

преди 8 години

До ззз - енергията за добив на водород може да се получи по много начини, вече КПД на електролизата не е 60% и 40% да се преобразуват в топлина, а дори над 100% ако електролизата е ендотермична и поглъща топлина е с над 100% ефективност по ток.Скоро ще стане ясно, а автомобилите ще се самозареждат ако хората въобще искат да ползват автомобили защото не са най удобния и бърз транспорт.

4

Анонимен

преди 8 години

Браво на японците.Най-добрите автомобилни инженери. Щом и германеца ги призна! А водород може да се добива и чрез ВЕИ. Така че идеята е блестяща.

3

do 1

преди 8 години

Аз имам VW Diesel и като го карам с 80-100 ми хаби 4,5 (двигател 2012 година), на магистралата със 160-180 хаби към 5,5 - 6. Живея в Германия. Двигателита все още са добри, дори и след скандала. просто са по-мръсни отколкото ги рекламираха. Но много по-чисти от милиони други автомобили!!!

fallback