Колаж: Automedia.bg
fallback

Проектът "Кортеж", който трябва да създаде автомобили за управляващите в Русия, навлезе във финалната си фаза. Основният автомобил - президентската лимузина, бе представен пред руски журналисти. Общо три модела ще бъдат изградени в рамките на проекта - лимузина, ван и SUV, като те ще се предлагат и на пазара.

Президентската лимузина, която е първият автомобил от проекта, е все още прототип, но изграден в реални размери. Снимки на екстериора на луксозното возило липсват, тъй като на присъстващите на презентацията е било забранено да снимат. Интериорът обаче е напълно разсекретен.

Към момента няма яснота кой завод ще се заеме с производството на лимузината, но е решено, че останалите два модела от проекта за луксозни руски автомобили - SUV и ван, ще се изграждат в Уляновския автомобилен завод. Обемът на производство ще достига 40 000 коли годишно.

"Сложността и мащабът на този проект са без прецедент в автомобилната промишленост на Русия", заяви пред "Россия 24" Максим Нагайцев, ръководител на НАМИ. Той обясни, че автомобилите ще бъдат изцяло руско производство, но все пак някои от компонентите им ще бъдат доставяни от външни доставчици. "Има много компоненти, които е безсмислено да произвеждаме сами. По-рентабилно е да ги поръчаме на външни доставчици. Това е световна практика", коментира той.

Нагайцев разкри също така, че е отворен конкурс за такива доставчици, като в него вече са се включили компании, които произвеждат части за големите производители на луксозни автомобили. Самото производство на моторите, които ще бъдат 4-,6-,8- и 12-цилиндрови, ще се осъществява в Русия от местна компания.

Повече от 300 специалисти работят по създаването на бъдещите луксозни коли на Русия, като сред тях са и инженерите на руския производител на суперколи Marussia Motors, който в началото на април прекрати дейността си.

Автомобилите от проекта "Кортеж" ще бъдат предложени и на пазара. Най-достъпни ще бъдат ванът и всдеходът, чиято цена се очаква да стартира от около 1 млн. рубли (приблизително 20 300 евро). Премиерите на автомобилите трябва да се състоят през 2016 г.

Видео от презентацията на лимузината вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Гошо - продължение

преди 10 години

...се изпитвват по най-жестоките руски норми. Догодина в Комсомольск на Амуре започва серийното им прозводство. Вече са наели 500 елитни металообработващи работници за добри заплати. Колкото до сънищата, и китайците вече тестват два модела самолети 5-то поколение. А мен, от чисто психологична гледна точка, ме интересува, защо едно нашенче, българче уж, толкова се вживява във въпроса, кой е по-добър в авиационната техника - славяните или разнородната ***, наета със зелени хартийки.

41

Гошо

преди 10 години

До Анонимен 33Милото ми глупендерче! Просто трябво да се чете, да се сравнява, да се мисли. Ако ти е трудно, не се мъчи - вредно е! ПАК ФА по всички показатели ПРЕВЪЗХОЖДА всички Ф-ки, включително Ф-35, за направата на който бюрото "Яковлев" внесе своята лепта, предполагам не безплатно. Су-35С, самолет 4+++, във всяко отношение ПРЕВЪЗХОЖДА всички американски самолети, а това, че е по-забележим е без значение, защото той е всевидащ, като Господ! ПАК ФА не е мечта в очите на инженерите, а 5 броя

40

Do 36

преди 10 години

До славянинЯ ни запознай какъв точно е успеха на Русия в случая???Че като една класическа българска или руска мутра, с метода на силата си присвоиха една чужда територия?И при първата реакция против това...веднага започнаха да плашат с *** си ядрено оръжие? Голям успех!

fallback