Снимка: Maserati
fallback

Най-новият модел на Maserati - седанът със средни размери Ghibli, бе официално разсекретен. Италианците разпространиха първите снимки и информация за модела, който ще бъде представен пред публика по-късно през месеца по време на изложението в Шанхай.

Maserati Ghibli е описан като по-спортна алтернатива на по-големия Quattroporte. Въпреки това, за моделът ще се предлага и дизелов двигател, което спортната италианска марка прави за първи път.

В краткото прессъобщение не се уточняват причините за този ход, но можем да бъдем сигурни, че решението е повлияно от увеличаващото се търсене на дизелови агрегати. За добро или не, тези двигатели си поправят път на всички континенти и във всички видове автомобили. Спортни марки като Porsche отдавана предлагат дизелови агрегати за част от моделите си и това им носи сериозни успехи.

Дизеловият двигател при Maserati Ghibli е V6 с двойно турбо и обем 3.0-литра, но за сега мощността му не се съобщава. Бензиново предложение, разбира се, също ще има, като двигателят е отново V6 с обем 3.0-литра.

Любопитен факт е, че и двата агрегата ще могат да се комбинират със системата за задвижване към всички колела Q4. Стандартно задвижващият мост ще бъде задния, а трансмисията - автоматична с 8 степени.

Основни конкуренти на пазара ще бъдат Mercedes-Benz E-Class, Jaguar XF и BMW 5-Series. По непотвърдени данни Ghibli е конструиран на платформата LX, която е създадена от Chrуsler и се използва от американските модели Chrysler 300C и Dodge Charger.

Продажбите на Maserati Ghibli ще стартират в началото на 2014 година. Плановете предвиждат да се продават по около 50 000 коли годишно.

Още снимки на Maserati Ghibli вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

Анонимен

преди 11 години

Ама и вие сте големи терци, да си купуваш кола само за да правиш впечатление на хората ми се вижда малко крива политика.

4

I'm

преди 11 години

Истината е, че през последните 10 години, технологично дизеловите двигатели преживяват истинки ренесанс. Бензиновите обаче почти не са се развили за същия този период.

3

Анонимен

преди 11 години

Е класата с тея 1 милион екземпляра годишно ,малко си губи смисъла.От една страна даваш една бала пари да си повече ,но от друга на всеки 10 метра ги има ,а ,че ти си дал 2-3 бали за силния двигател ,а ония 1 за слабия само снайперист би забелязал.Та затова са и Джагите и Мазитата за тея де не искат да са поредните с мерцедес или баварец и да се чустват различни.

fallback