Карлос Таварес до "златната му кокошка". Снимка: Reuters
fallback

Когато през 1999 г. Renault закупи Dacia, анализаторите определиха този ход на французите като рисков. Както изглежда обаче, рискът си е струвал, тъй като само за няколко години Dacia се превърна в огромен успех за Renault.

Румънската марка има оперативен марж от около 9%, което е присъщо за производителите на премиум автомобили, призна изпълнителният директор на Renault Карлос Таварес, който в интервю за Automotive News определи Dacia като "златната кокошка" на Renault.

Въпреки че колите, които предлага Dacia, са на много достъпна цена, марката генерира повече от добра печалба. А формулата е много проста, обяснява финансовия анализатор Морган Стенли пред изданието.

От една страна, румънците предлагат нови автомобили, чиито цени могат да се конкурират с тези на колите втора ръка. От друга, ако тези возила са добре оборудвани и носят емблемите на Renault (в някои страни Dacia се продава с марката Renault), цените им могат да достигнат почти 27 000 евро. В Европа например Duster се продава за около 12-19 000 евро, докато в разрастващия се пазар на Бразилия цените му варират между 21 и 27 000 евро, обяснява Стенли.

Друга предпоставка за добрата печалба на бранда е евтината работна ръка. В Източна Европа, където марката има завод, средното възнаграждение за час е с около една трета по-ниско от това в Западна Европа, където достига до 30 -35 евро на час. А в Мароко, където Dacia също откри завод, възнаграждението на час е само 4 евро.

Има редица други причини Dacia да върви нагоре, допълва Стенли. Новите поколения на Logan и Sandero, например, предлагат много повече от предшествениците си, но въпреки това цените им са останали непроменени. Освен това румънците навлязоха в много нови сегменти, заговори се дори за спортна кола.

Всичко това е предпоставка за розово бъдеще пред Dacia. През 2011 г. продажбите на марката достигнаха 813 000 единици, а през 2012 година - около 950 000. За тази година се очаква нов скок.

Още любопитни новини за коли чете в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

31

Дофтур оф були

преди 11 години

До АнонименНай-добре се върни в първо отделение да се научиш да смяташ.1408 лева или около 700 евро взимат на месец в Дачия.При Гришо в Ловеч дават между 900 и 1200 лева в зависимост от позицията която можеш да заемеш там.Така че разликата е много малка.И запомни-Иван Костов няма да стане премиер!

30

Дофтур оф були

преди 11 години

До АнонименЧетем бе главо проста ти кат си от центъра на Шопия и верваш в Иван Костов тва не значи че всичко се изчерпва с тебе.

29

citroen cx

преди 11 години

Най-телената и кекава кола, която познавам. Удар с 15 км, с дясна гума в бордюр = криво магаре, крив носач. Карам служебен логан, и мога да кажа с ръка на сърцето, от тази "кола" не става съвършено нищо. Спирачките са уникално слаби за размера и. Всичко е къде турско, къде много турско. На 88 000 км, навъртяни лично от мен за 4 години, тази зима сутрин я пали зорлем. Личната е само на 420 000, 27 години, качвам се и заминавам, без дори да се замисля. А това нещо, набедено за кола... НЕ става!

fallback