Снимка: AutoMedia.bg

Във време, в което всички автомобилостроители се стремят към партньорства и търсят все по-широко приложение на електрическото задвижване в моделите си, Mazda върви по съвсем различен път.

Преди около година японците приключиха със сътрудничеството си с Ford за производство на общи модели, за да разработят свои собствени технологии. А тези технологии са вече факт. Наричат се Skyactiv и смело казват НЕ на електрическото задвижване.

Вместо да влагат време и средства в конструирането на батерии и електрически двигатели, инженерите на Mazda са предпочели да насочат усилията си в разработването на дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, които наричат Skyactiv.

Причината за този на пръв поглед нелогичен ход на Mazda е проучване на пазара за следващите няколко години. То показва, че до 2020 година търсенето на електрически или хибридни автомобили в световен мащаб ще бъде прекалено ниско или поне не толкова високо, за да оправдае сериозните средства, които изисква разработката на подобни автомобили.

Именно поради тази причина се ражда технологията Skyactiv. Тя включва не само двигатели, а и трансмисии, каросерия и ходова част. А Mazda CX-5 е първият модел на японците оборудван с пълната гама на тази технология.

Двигателите от семейство Skyactiv, отново напук на общоприетите тенденции, не са със съкратен обем или с по-малко цилиндри, нито пък с ниска мощност. Те са четирицилиндрови, с обем 2.0 и 2.2 литра, като генерират максимална мощност съответно 165 и 175 к.с. Но са икономични - покриват нормата Евро 6, като изразходват средно между 4.5 и 6 литра гориво, в зависимост от това дали работят с дизел или с бензин.

При трансмисиите също няма нищо стряскащо или нечувано. Те са две - автоматична и механична с шест степени. Същото важи и за конструкцията, която е стоманена, а не скъпо струваща, създадена от алуминий или карбон.

Как тогава е постигнат толкова нисък разход на гориво, без да се редуцира мощността или динамиката на автомобила. От Mazda посочват, че са заложили на максимална ефективност за двигателите с вътрешно горене, максималното олекотяване на компонентите, оптималното оптимизиране на структурата, както и някои прости, но същевременно гениални решения.

Цялата статия вижте в Automedia.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase