Така ще изглежда новият мъник на компанията от Рюселхайм. Снимка: Opel
fallback

През 1862 г. Адам Опел основава собствена фабрика за шевни машини, която по-късно се превръща в успешен производител на автомобили. В годината на 150-годишния юбилей, може би в най-трудния период в историята, основателят на компанията получава голяма чест: той ще даде името си за единия от лъчите надежда за компанията. Станалата известна с работното заглавие "Junior" малка кола ще се казва Adam, пише Wall Street Journal.

С Adam производителят иска да се наложи на силно конкурентния, но бързо растящ сегмент на малките автомобили. Дългият 3,70 метра автомобил, за който постоянно се появяват различни детайли в мрежата, ще бъде позициониран под Corsa.

В сравнение с най-малкия досега Opel, евтиният модел Agila, Adam няма да се цели толкова в ценовоориентирани клиенти, а ще бъде по-спортен и малко по-високо позициониран, като по този начин ще има и друга целева група.

Планира се Adam да започне да излиза от лентите на завода в Айзенах от началото на 2013 г. През лятото на 2010 г. Opel заяви, че заводът в Тюрингия ще стане най-важното производствено звено за концерна. В съществуващия от 1992 г. завод работят в момента около 1 600 служители и сега монтират триврата версия на Corsa.

Доскоро заводът страдаше от ниско натоварване и се считаше за кандидат за закриване. През последните години обаче Opel вложи около 190 млн. във фабриката, за да я подготви за асемблиране на Adam .

Тежка битка на пазара на малки автомобили

Сегментът на малките автомобили в Европа се характеризира с изключително силна конкуренция. Почти всички автомобилостроители са в сегмента, тъй като малките автомобили за във възход заради строгите регламенти за вредни емисии, претоварените градски центрове, както и високите цени на горивата. Volkswagen представи миналата година успешния Up.

Докато редица компании са затруднени да генерират добри приходи с производство на малки автомобили, през последните години все повече премиум производители се осмеляват да влязат на този пазар. През 2010 г., например Audi пусна на пазарите A1, а Mini на BMW вече е шлагер.

Още новини за автомобилния бизнес четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Пешо

преди 11 години

С ремонта на коли си изкарвам хляба,и мога да ви кажа,че Опел особенно Астра Ф са железни автомобили.Относно раждата няма марка която да е внесена от Германия , да е карана там 3-4 години ида не я захапала раждата.

11

Радост за тенекиджии

преди 11 години

Предлагам да направим петиция и да предложим новия модел на Opel направо да се казва Opel Corosia :))))) Така направо ще отпадне неоходимоста да се обясняват че видиш ли не ръждясват :))))

10

Тошко

преди 11 години

Моя 16 годишен Орел няма ръжда просто е каран преди мен в Италия.Тези внос от Германия наистина имат проблем с ръждата дължащ се на агресивните химически съставки против заледяване ръсещи немците.

fallback