Снимка: AutoMedia.bg
fallback
Реклама на пикапа Chevrolet Silverado, показана по време на Super Bowl, повиши продажбите на основния конкурент Ford F-Series. В клипа само шофьорите на пикапа на GM Chevrolet Silverado оцеляват след потопа, залял земята.

"Къде е Дейв?", пита в клипа шофьор на Chevrolet, след като си е проправил път през опустошения град. "Дейв не караше най-здравия и надежден пикап. Дейв караше Ford", отговаря друг оцелял шофьор на пикап от гамата на GM.

Рекламата се появи в Youtube още няколко дни преди Super Bowl. От Ford решиха, че тя дискредитира техния F-Series и юристите на концерна изпратиха протестно писмо до Chevrolet и до канала NBC, който излъчваше директно двубоя. Въпреки това рекламата бе излъчена по време на Super Bowl на 5 февруари.

Вместо това да доведе до намаляване на печалбите, се случи точно обратното. Сайтът "CarWoo!" изчисли, че от 5 до 12 февруари интересът към Ford F-Series се е увеличил с 37%. При това за този период не е била излъчена нито една реклама на този автопроизводител по телевизията.

Все пак и Chevrolet постигна целта си, като за същия период успя да увеличи интереса към продуктите си с 61%. Според "CarWoo!" най-сериозно е нарастването спрямо Chevrolet Sonic - 292%, Camaro - 163% и Silverado - 76%. В същото време е излъчвана и реклама на Volt, който обаче не отчита увеличение.

Като цяло рекламите от Super Bowl са оказали влияние върху пазара на автомобили. След 5 февруари се увеличава интересът към Chrysler, Toyota, Kia, Hyundai и Cadillac. В същото време производители като Acura, Audi, Fiat, Honda, Lexus и Volkswagen, обаче не могат да се похвалят със същото. Интересът към техните автомобили остава същият като преди Super Bowl.

Скандалната реклама вижте ТУК

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Хенри

преди 12 години

Ford Rules!!!!!!

14

До handel

преди 12 години

Да де, ама в рекламата става въпрос ,че GM правят хубавите коли......

13

до 10

преди 12 години

Зависи какво разбираш под нормален. Ако за теб, това е пазар от около 7 мил. със средна покупателна способност от около 5000$ годишно е едно, съвсем друга е реалността там, където се излъчва рекламата - пазар от над 400мил. потребители, развиващи все още най-силната икономика. А цифрите сами по себе си говорят за това, дали има ефект от рекламите. Дано някой ден и българина, докато гледа финала на ШЛ си хареса кола за 50 000$ и на другия ден да си я купи ... иначе, нека са зле американците

fallback