Снимка: AutoMedia.bg
fallback

От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили.

Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

По-рано през деня се състоя официалното откриване на новопостроения завод за автомобили в ловешкото село Баховица.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас, така и в чужбина.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6.

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

По повод бъдещото конкуриране c Dacia, маркетинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви:

"Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов и допълни:

"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили".

GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна.

Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още снимки от откриването вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

232

Astra

преди 12 години

Много се радвам, че ще се произвеждат коли у нас. Дано това е само началото на нещо велико. А всички, които се изказват негативно бих казал, недейте много да знаете, преди да сте видели и пробвали колите. Какво лошо да подкрепим и заложим на родното, което изглежда супер добре и е на много конкурентна цена.

231

Анонимен

преди 12 години

Едни от най-експлоатираните коли са таксиметровите. В Китай са се спрели на Фолксваген, а не на техните марки.

230

БМВ

преди 12 години

Въпреки че съм фанат на немските и отчасти японските коли ,искрено желаяуспех на завода в Ловеч защото съм патриот и винаги съм искал в моята странада се произвеждат автомобили. А изводите дали това ще е един достоен"народен" автомобил или поредната китайска пръчка ще видим след година ,две експлоатация на тези коли.

fallback