Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

Изграждането на детски кътове на работното място не е редно изобщо като идея. Не се правят компании, за да се създават ясли и детски градини. Кандидатстването, дори олекотено, ще отнеме страшно много време и енергия. Това каза Мартин Димитров, изпълнителен директор на рекламната агенция Nitram, в предаването “Бизнес старт” с водещ Живка Попатанасова по Bloomberg TV Bulgaria.

Димитров коментира темата в контекста на нов проект на социалното министерство за изграждане на детски кътове на работното място, като от безплатната услуга ще могат да се възползват родители от над 200 фирми у нас.

По думите на Димитров проблемът с недостига на места в яслите и детстките градини у нас, основно в София, не трябва да се прехвърля към съучастие с компаниите. “Има големи компании, които имат детски градини, но не всички дружества могат да си го позволят”, отбеляза той.

Друга тема, на която гостът се спря, е отражението на пандемията върху рекламната индустрия. Той посочи, че коронакризата е довела до сериозно свиване в сектора, което не е най-големият проблем.

"Рекламата по принцип е бизнес, който много често изпада в кризи”, обясни той

Според Димитров притеснителното е, че няма никакво планиране - нито здравно, нито икономическо заради липсата на предвидимост. “Това са предизвикателства, които са нерешими от рекламната индустрия. Тя трябва просто да изчака и да се съобрази”, смята той.

Експертът посочи, че традиционно октомври-декември е най-силното тримесечие на индустрията, независимо къде се намира. Той обаче не очаква последните три месеца на годината да понижат значително годишния спад в нея, който Димитров прогнозира, че ще е между 25 и 30%.

Вижте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 3 години

до 2 Какви "ниските данъци в родните им населени местенца" те гонят.Данък сгради, такса смет - са общински на база имот, той не се телепортира. Ако са под наем, го плаща наемодателя. Винетки - държавни. Всичко друго е държавно, на база адресна регистрация. Един автомобил да се води в друг град, ама и там данъците са почти равни.Освен това, всеки гледа първо да смени адреса по лична карта в София, за да има шанс за градина там.Та я кажи пак - кои данъци остават по "родните им населени местенца"

7

Анонимен

преди 3 години

до 5Като е за европата да кажеш цялата картинка, а?В Англия примерно, целодневните градини са рядкост. Децата седят по 3-4ч. на ден, а и майчинството не е 24месеца. Та големите корпорации са принудени да се правят с това вместо държавата. Или да предлагат достатъчно пари, за да се наемат бавачки или да мислят как да идват родителите на работа заедно с децата.

6

До 5

преди 3 години

У нас никой нищо не схваща. Детски кът предполага нещо различно от детска градина. Да не изброявам изискванията на МОН и Здравното министерство за целодневен престой и обучение. Ако фирмата е заинтересована за персонала, нека направи със собствени средства детски кът, където децата могат да постоят час-два, докато родителят приключи работа. Но някой да се заблуждава, че може 8ч.детето да стои в няколко квадратчета с аниматор, няма как да стане.Държавата не може да поема инициативи в частни фирми

fallback