Снимка: архив, Reuters
fallback

Всяка втора българска фирма няма собствен уебсайт, а под една трета или 31,7% не използват социални мрежи. Това сочат данни от изследване на Националния статистически институт (НСИ) на информационното общество в предприятията през 2016 г. Проучването е направено сред компаниите с 10 и повече заети лица.

То показва, че 93,7% от тях използват компютри, като при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял достига 100 на сто. Високоскоростният интернет достъп е основна необходимост за предприятията, като 91,3 на сто от тях са били в постоянна връзка с глобалната мрежа.

През 2016 г. 29,7% от заетите лица в предприятията пък са използвали компютър ежедневно, а на 25,8% от работещите е осигурен достъп до интернет, пише "Монитор". Данните от проведеното изследване показват, че все повече предприятия предоставят преносими устройства на своите служители.

През тази година 8,6% от заетите лица в предприятията са използвали преносими устройства за служебни цели. Повече от половината от предприятията или 50,7 не разполагат със собствен уебсайт. Най-голям е техният дял при компаниите с 250 и повече заети лица – 86,3%. 

На своите уебсайтове предприятията основно предоставят информация за предлаганите стоки и услуги. 81,4% от тях поставят връзка или препратка към профила си в социална медия, а 25,9 на сто предоставят възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки или услуги.

Най-активно налагат своето присъствие в мрежата предприятията от секторите „Далекосъобщения“ - 88,4%, и „Професионални дейности и научни изследвания“ - 73,2%. Най-малко се възползват от тази функционалност фирмите от сектор „Транспорт, складиране и пощи“ - 37,0%.
Всяко трето предприятие или 31,7 на сто използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето интернет присъствие, показва изследването на НСИ.

През 2016 година 18,7% от предприятията са избрали да включват в своите стратегии реклама по интернет чрез използване на различни похвати като рекламни банери в търсачки, социални медии или на други уебсайтове и позиционирана реклама.
Големите компании с 250 и повече заети лица предлагат най-много работни места за ИКТ кадри. Техният дял е 61,1%, докато при малките предприятия с 10 до 49 заети лица относителният им дял е едва 16,2%. Електронните умения пък вече са задължително изискване за работещите. Но едва 7,9% от работодателите осигуряват някакъв вид обучение, за да повишават квалификацията на служителите си в тази област, сочат данните на националната статистика.

Данните от изследването на НСИ показват, че през предходната календарна година 8,6% от предприятията продават своите продукти и услуги онлайн. Голяма част от тях - 40 на сто, предлагат на клиентите възможност да заплащат покупките си онлайн чрез кредитна или дебитна карта директен дебит или чрез система за електронни разплащания.

Най-много продажби са осъществени към крайни клиенти – 74,2%, но немалко предприятия предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на държавни институции. Техният дял е 57,6 на сто, сочат още данните на статистиката.

Предприятията срещат и сериозни пречки пред осъществяването на електронна търговия. Причината е, че при голяма част от тях продуктите или услугите не са подходящи за продажба по интернет. Техният дял е 60,8 на сто, 26,9 процента от предприятията обаче считат, че разходите по внедряване на уебпродажби биха били прекалено високи в сравнение с ползите, сочат още данните на НСИ.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 7 години

След 10-15 години пък 50% от тия фирми ще са фалирали или просто затворили, защото им е омръзнало да се занимават с глупости в тази просташка държава с управляващи *френи. Ромите са добри бизнесмени и са мн интелигенти, те ще си напишат и сайтове, работят здраво, икономиката ще хвърчи, засега само ги търсите около избори, ама не след дълго ще Ви се налага да се занимавате повече с тях, след което ще ви се иска да емигрирате, нещо което доста хора правят и ще направят в бъдеще.

12

Анонимен

преди 7 години

Защо мие уеб саит аз ги питам офис имат ли те ми казват в кафето е кво е това колкото до уеб саит полза няма

11

В действителност

преди 7 години

не всяка фирма има нужда от присъствие в интернет, особено ако става дума за малък бизнес на местно ниво. Познавам хора, които си развиват бизнеса доста добре без да прибягват до интернет. Реално погледното, ако избереш да нямаш сайт или fb пак е правене на маркетинг-просто използваш други средства.

fallback