Голяма част от влаковете може да спрат. Снимка: архив Булфото
fallback

БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.

Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.

Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.

По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.

Oще по темата

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.

”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

100

antifinansist

преди 11 години

Дянков да предложи на работещите и синдикатите в пътнически превози да си купят компанията за 1лев-те да си я стопанисват и развиват.И да се орежат субсидиите за всички,които се возят без пари-новите собственици ще рашават дали да има такива.

99

алооо

преди 11 години

като приватизираха всичко,я ми кажи един печеливш отрасъл?те,след приватизацията не крадат-те не дават заплати-я виж кво стана с кремиковци,оцз кърджали и други...а като крадат-ИМАМЕ ЦВЪЧКО да ги хване и опандизи!!

98

Анонимен

преди 11 години

Крайно време е БДЖ да бъде приватизирано, да се спре със субсидирането, краденето и източването и жп транспортът да се превърне в нормален европейски транспорт.

fallback