През миналата година Mobiltel пусна марката си Bob. Снимка: Investor.bg

Въпреки че вторият по големина български оператор Globul отчита 0,3% увеличение в приходите, компанията регистрира 9,7% спад в печалбата за първите три месеца на 2012 г. спрямо същия период на миналата година.

От оператора обясняват по-слабите резултати с тенденциите от последните няколко тримесечия, според които и първите три месеца от 2012 г. са били изключително тежки за телекомуникационния сектор в България заради продължаващия спад в потреблението и свиващите се доходи на населението. „Поради засилената конкуренция и все по-голямото насищане на пазара, където проникването на мобилните услуги е над 150%, цените на дребно на услугите продължиха да намаляват, най-вече в корпоративния сегмент“, пише още в становището на оператора.

По-рано днес стана ясно, че най-големият по численост на абонатите мобилен оператор Mobiltel отчита със 115,9 млн. евро спад на приходите през първото тримесечие, което с 13,1% по-малко спрямо същия период на 2011 г. Както показват финансовите резултати на цялата Telekom Austria Group, чието дъщерно дружество е Mobiltel, печалбата преди лихви, данъци и амортизации се срива с 24,1% до 49,1 млн. евро.

„Компанията успява да ограничи негативното влияние на падащите цени, което се дължи на успешната сегментация на пазара с въведената през 2011 г. марка "Боб", пише още в отчета на оператора.

Globul приключва тримесечието с 15,5% повече клиенти на договор, които вече са 2,7 милиона или 61% от общия брой. Операторът може да се похвали и с 10,8% ръст на общия брой потребители, които вече са 4,4 милиона.

При Mobiltel има обратна тенденция - компанията губи клиентите на мобилните си гласови услуги, тъй като общият брой абонати е намалял от 5,5 млн. в края на 2011-а до 5,4 млн. за това тримесечие. 

Още новини за телекомуникационния бранш четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase