Снимка: БГНЕС
fallback

Експерти твърдят, че трагичната влакова катастрофа в Северна Гърция вероятно е причинена от човешка грешка, до която се е стигнало поради факта, че електронната система във влаковете „не работи от години“, пише гръцкият сайт „Грийк репортер“.

Пътническият влак с 350 пътници в него, пътуващ от Атина за Солун, се е движел по лявата част на железопътната линия, предназначена за влаковете, пътуващи на юг, пише сайтът.

Oще по темата
Председателят на асоциацията на машинистите Костас Генидуниас заяви, че електронните системи, които предупреждават машинистите за предстояща опасност, не работят от години.

„Случи се немислимото. Два влака се озоваха на един и същи коловоз“, каза той пред националната телевизия ЕРТ.

„Нищо не работи, всичко се прави ръчно. В цялата мрежа Атина-Солун сме в „ръчен режим“, добави той, като подчерта, че нито индикаторите, нито семафорите, нито електронното управление на трафика работят. „Машинистите получават нареждания и където ни отведат, там отиваме“, каза председателят на асоциацията.

Генидуниас допълни, че в миналото електронните системи са работели и отговорност за случая трябва да се търси от властите. „Ние постоянно протестираме“, съобщи той.

Друг служител на железниците, Гианис Дицас, заяви, че мерките за сигурност в гръцката железопътна система са архаични. Пред „Опън ТВ“ той каза, че двата влака са се движели по една и съща линия в продължение на 10-12 минути, но няма електронно устройство, което да предупреди машинистите за опасността от сблъсъка.

„Само началникът на гарата има възможността да види по електронен път движението на влаковете. Ако той беше видял опасността, щеше да сигнализира на машинистите и да нареди на влаковете да спрат“, добави той.

Гръцката национална телевизия ЕРТ съобщи, че броят на загиналите души от тежката катастрофа в Темпи е достигнал 40, а близо 130 души са ранени, от които 66 са в болница. Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун. Към момента всички тела са изкарани от третия вагон.
(БТА, Анна Нацариду)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

онзи

преди 1 година

Препоръчително е "разбирачите"преди да коментират за да добият представа. да се запознаят с /ПДВ--правилник за движение на влакове/и осигурителната техника в България .За сведение от преки наблюдения ,гръцката осигурителна жп система е от най примитивните.Работи се на юнашко доверие.

14

ПроСоТо

преди 1 година

СЪЩИЯ случай имаше преди години и в ж.п. участъка Пазарджик-Пловдив..Пуснали два влака един с/у друг на един и същ коловоз...Куриоза е,че въпреки че са разбрали за грешката,никой не се е сетил да изключи контактната мрежа и така да предотврати катастрофата.....Не знам какво се е случило нито с машинистите,нито с началник-гарите..

13

Анонимен

преди 1 година

"Пътническият влак с 350 пътници в него, пътуващ от Атина за Солун, се е движел по лявата част на железопътната линия, предназначена за влаковете, пътуващи на юг" - А ПЪЛНИЯТ *** който управлява влака не вижда ли! Не усеща ли че е в насрещните релси, поне да попита??

fallback