По думите му събитието се преживява не само от артистите, но и от публиката, която идва специално за "чудовищния" цикъл на Вагнер - тетралогията на "Пръстенът на нибелунга".
"Заложихме на нова визуализация на музикалната драматургия, свързана с това, че Вагнер е един Космос, а оперните театри са планети, населявани от публика. Връщането ни към това заглавие, има повод за втори път да бъде показано в Германия", коментира маестро Карталов.
Публиката е безбрежна нива, която дава възможност по нов начин да се намери, онова, което той е търсил, сподели гостът.
"Вагнер е актуален днес с посланията и идеите. Притежанието на властта и на стремежа към постигане на най-висши цели, благодарение на корупция, посегателство, е едно голямо внимание към всички нас", посочи директорът на Софийската опера и балет.
Според него липсват ценности във волята, усилието и стремежа да променим нещата така, че да не забравяме възрожденския пламък, който е дал на българина и воля, и устои.
"Вагнер е специален композитор. Ако ние увлечем една публика, която да бъде общество на неговото верую, ще стане много лесно. Възхитен съм от моите колеги. Това е много по-добра постановка от предишната", смята маестро Карталов и покани всички зрители да не изпускат спектаклите на фестивала, защото "един път в живота могат да се отдадат на този полет с музиката на Вагнер".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
6
Анонимен
преди 10 месецаЕдин чичко с вертикален мустак беше намерил едни други послания в неговата музика.
5
Анонимен
преди 10 месецаНЕ Е СЪМНЯВАМ, ЕС СЕ ПРАВИ ТОЧНО ПО РЕЦЕПТИТЕ НА ВАГНЕР И НИЦШЕ ЗАТОВА Е ТАКА ПРОКОПСАЛ
4
до 5
преди 10 месецаантисемитизмът не е от немците, първо. Въпросното племе са ги гонили хиляди години, на много места. Второ, по времето на композитора Вагнер е разцвета на двибението романтизъм, една от основните характвристики на което е оформянето и утвърждаването на народностното начали и на националното самосъзнание. Оперите са по стар СКАНДИНАВСКИ епос.Това 2. Трето: мащабната форма обаче е в традициите на източните (Япония) сценично-музикални произведения, където представлението трае ПОЛОВИН ДЕН.