По-големи глупости скоро не бях чел. Все едно слушам Тиквата по телевизията да ръси тъпотии с авторитетен тон. Как пък ги пресметна 17 000 литра гориво за производство на една батерия!?!
Без да съм имал за цел, цъках каналите и се заслушах. Мисля, че беше доста обективен и явно навътре в нещата. Каза че е химик и правят някакви добавки за горива. Не знам колко хора ще разберат обаче цялостната картина на нещата в по-глобален вид както я разглажда той. Обикновено спорът е за и против ел/ ДВГ, нещо като Левски/ЦСКА в миналото. Гледайте записа и тогава коментирайте
До Жоро 109!Т.е. твърдиш, че ел колите винаги изминават километрите споменати от производителя, изобщо не им пада капацитета с времето, нямат нужда от подмяна на бат на вс 5-7 години и през зимата не харчат повече???А пресметна ли тока с който се зареждат, че докато се произведе и транспортира по далекопроводите, колко енергия се хаби, за да може да заредиш "чистата" напр. тесла??? Ел колите също имат трансмисия, охладителна система за батериите, климатик, серво, спирачна система и др.!
Сметката е грешна. ДВГ ще отдели толкова но само на теория. Емисиите на CO2 посочени от производителя са такива, само ако успееш да докараш съответия посочен разход - демек 80-90км/ч извънградско. Реално, колата отделя много повече от това което са написали в завода, щото се кара и в града. Освен това е много по-сложна от към механизми, с много повече компоненти, които също изискват енергия при производство. Съответно във времето се произвеждат много повече резервни части и консумативи...
Тоя Мермерски не беше ли шаманът, който налива вода в резервоара, сипва едно прахче и ООО чудо - ладата върви на вода :)))
Ами с ел. колите ще се промени едно - с времето колите няма да стават по-евтини както е в момента. Сега купуваш евтино някоя кола на 10 год., пълниш горивото и караш още 10год. Самите коли имат голям ресурс, но батериите - не.Ако купиш евтина ел.кола, то батерията ще е пред свършване - т.е. трябва нов батерия за много пари или някоя с неизвестен оставащ ресурс за по-малко. Предимство обаче ще бъде, че самите коли ще са в по-добро техн. състояние, тъй като няма какво толкова да им се износва.
До До 82, 83Живели са добре умните и можещите ... сега добре живеят крадливите и бездарните ...
И мойте 5 стотинки:1. Хибридите не са решение - там имаш всичко, което имат И ДВГ-колите И ел.колите + допълнителна синхронизация м/у 2-та свята, но за да се смести всичко в колата, получаваш орязани ДВГ, батерия и т.н.2. Това, че АГУ не замърсяват е мит. Отделя се както NOx, така и СО2, поне 80%, колкото и при ДВГ.За мен правилното решение е - или една малка ел. кола за в града и до работа + още една с ДВГ за извънградско- или една голяма ел. кола и 100+KW суперчарджъри по магистралите.
Това е ясно отдавна. Но общата картина показва, че стадият на развитие е начален, т.е. преходен. Няма място за безпокойство. Батерията, като съхранител на голямо количество енергия, е бъдещето на човечеството.
Какво смятате че прави един ТЕЦ ако няма товар (3 сутринта) - гаси пещите и спира?НЕ - по изгодно му е 3 часа да работи и в 6 да поеме натоварване отколкото да намалят, спират и каквото и да е друго.Ако тези липси на натоварване могат да се обират за зареждане на електромобилите, то от екологична гледна точка дори ТЕЦ-а ще ни дойде на нула замърсяване в автомобила.Като цяло факторите са хиляди, но никой истински експерт не сяда да ги изложи. Остават такива като нас да си разсъждаваме.
Такава статия се появява на всеки 2 месеца само Експерта е с различно име.Само, че във всички статии липсва едно важно сравнение според мен а именно, колко ресурс се използва за производството за стандартните автомобили и за производството а горивото. Нито едното като отвориш гаража е там нито па горивото тече от чешмата.
Такива небивалици отдавна не бяк чел???!?Защо на такива им се дава трибуна изобщо да ги четат другите хора?!?!?!?!
Скоро очаквайте новата книга "Лечебното гладуване на турбодизелов мотор лекува двигателя"., Автор - кланът Мермерски.
Изказването на Мермерски също е политически шум- според него щом дадено гориво може да те освободи от руска зависимост,значи е вредно! Това показва и първоизточникът на тази "информация"- руснаците първо са платили на някой швед да я напише,после са уведомили своите хора какво е написал,за да могат да го цитират.
Да се чуди човек при тези ниски цени и високи заплати в Царство България, за които пишеш, защо хората са живеели в такава мизерия и глад тогава - в кирпичени колиби, без ток и вода, мръсни, неграмотни, болни.. или си пропуснал да споменеш, че тава са годишни заплати, а такива длъжности са били малко. Айде стига *** *** пропаганда.
Тоя Мермерски е експерт колкото аз съм Батман. Най-обикновен мошеник, търсещ внимание по медиите, за да рекламира "вълшебната" си добавка за гориво. Пълен ***.
Дааа, най-после един човек да обясни как стоят нещата найстина и сега всички *** електрофанатици ще искат да му скачат на веждите, че е казал истината. Докато не се изобрети батерия с размерите и теглото на един обикновен акумолатор, но със заряд еквивалентен на 200 литра бензин и цена достъпна за абсолютно всеки без да се налага да си продава бъбрек, електромобилите си остават безсмислени играчки за богаташи и екофанатици.
Може да е експерт по садене и производство мушмули да речем. От производство на коли хабер си няма *** !
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите