Отваряте сайт на която си искате фирма, дето продава нови автомобили.Взимате два еднакви автомобила с еднаква мощност ,дизел и бензинова версия и сравнявате екологичните им показатели. Ще се изненадате кой от двата двигатели е по-чист.
Всъщност дизеловият двигател много по-малко замърсява въздуха от бензиновия двигател, но разбира се двата двигателя замърсяват по различен начин. Според мен решението да се спират коли с ДВГ ще доведе до по-голямо замърсяване на въздуха, което винаги се премълчава. По-добре ще е в градовете, където ще важи забраната и по-замърсено ще е като цяло в държавата, където има такива забрани. Все пак някой ще трябва да произвежда примерно електричеството, с което ще се движат превозните средства в градо
Ами явно доста дизел си изпушил приятел, понеже в тези сажди има безбройно много различни канцерогени.
15 години работих в машинното на кораб. Дишал съм всякакъв пушек, не съм умрял. От теорията на ДВГ се знае, че в отработените газове на бензинов двигател има до 1200! вида карцерогенни частици. Повтарям - хиляда и двеста! То не са прекиси, окиси, азотни, оловни и още та до 1200.При дизела е само един канцероген - сажди. За това е филтър-катализатора.Световния транспорт е на колела с дизелов двигател. Какви забрани!?
Значи, ще се подобри въздуха в градовете, а в покрайнините на града, където са електроцентралите, които горят тонове въглища, ще бълват още повече дим и ефекта ще е меко казано само локален.
Почва се, време беше.Сега ще скочат дизелджиите и ще кажат, че видиш ли по-екологично от дизела няма.Уви, има :)По-лошо от дизеловия автомобил е само стария дизелов автомобил!
Четири големи града отсякоха: Край на дизелите