27

Реалист

преди 7 години

Там един пише за Фолксваген, но май не знае, че с промяна на софтуера, оная шашма се премахва и колата наистина гори толкова, колкото показват уредите за измерване, т.е. новите дизели почти не замърсяват и замърсяват по-малко от бензиновите. Това разбира се ако катализатора не е откраднат, както е масово в България и МВР никога не залавя крадците.

26

Анонимен

преди 7 години

Ала, бала, първо трябва да се забранят камионите и рейсовете, които по принцип са без катализатор и дори без филтър. Цлед това да плашат хората с дизелите. Ама и това няма да стане. Най-много да измислят нова винетка и да гушкат кинти. Това могат обирджиите, ако ги изберат...

25

Реалист

преди 7 години

Освен азотни има и въглеводородни, така че а сега напиши защо така при бензиновите се допускат два пъти повече отрови по Евро 6 в сранение с дизеловите? Най-добре напиши как стоят нещата с въглеродния двуокис. Това, че е безцветен газ и не се вижда, не значи, че го няма, както явно си мислят някои.

24

Експерт

преди 7 години

То и сега всеки нормален шофьор НЕ кара на нафта или газ ! Това все пак са горива само за отопление.

23

До 24

преди 7 години

Прав си - въглеродния двуокис на бензиновите не го виждаш, значи го няма и те са съвършено чисти двигатели.

22

До 24

преди 7 години

Сравни стандартите за вредни емисии по Евро 6 и може би ще ти просветне защо новите дизели по-малко замърсяват от бензиновите.

21

Реалист

преди 7 години

Номер 5 е пример за една ширеща се простотия - Данък собственост за колите трябвало да бъде обратен, т.е. колкото по-скъпа е колата (по-нова), толкова по-малък данък според него трябвало да се плаща. Това е данък собственост, а не екологичен данък и като всеки такъв данък, трябва както е по Конституция, колкото по-скъпа колата, толкова и по-висок данък да се плаща. Номер 5 и подобните му всъщност искат още един данък за колите, да го наречем данък старост, който в основата си е явно негоден.

20

Обективен

преди 7 години

За Атина. Мадрид, Париж и Мексико не знам, но в България колите масово са без катализатор, най-често откраднат или с неработещ катализатор. Затова някои, които не ги бива много с мисленето, остават с впечатлението, че дизелите са "печки" и там подобни дивотии. Истината е съвсем друга - колите без катализатор наистина замърсяват и това трябва да се прекрати. При това бензиновите без катализатор замърсяват повече от дизелите без катализатор, но това остава незабелязано - въглер. двуокис няма цвят

19

Хм

преди 7 години

Ако бяха забранили дизелите над 5-6 години ефектът щеше да е същия,ама нейсе.Съвременните дизели КОРЕННО се различават от едновремешните,ама само докато са НОВИ!После-същата работа.Така че са подходили по Соломоновски-забраняват ВСИЧКИ дизели.Иначе за мен най-добре е в големия град-само на ток,което включва и хибридите.

18

Анонимен

преди 7 години

Има много по-просто решение за България - МВР-то да си свърши работата и да спре кражбите на катализаторите на колите. Това ще доведе до стотина пъти по-чист въздух в големите населени места в България. Друго, което може да се направи е, МВР-то да спре използването на стари автомобилни гуми за отопление или унищожаването им чрез изгаряне, както масово се практикува в гетата и в стоянките за тирове. Това също ще доведе до стотина пъти по-чист въздух.

17

Срочно за залавяне

преди 7 години

Страшни обемно проникващи замърсявания правят дизелови автомобили изгарящи хлор токсични смеси на нафта с някакви спец добавки..Бензиностанциите зареждащи с нагло вредните смеси с е познават и от сателитни снимки,по облаците остро токсични газове изхвърляни от автомобилите заредили от тях..КОлеги от NASA да помогнат за засичане на престъпните бензиностанции..хлор токсичнит е газове са лесни за снимане

16

Анонимен

преди 7 години

Странно решение! Дизелите по Евро 6 явно замърсяват доста малко и при това по-малко от бензиновите по Евро 6. Принципно колите по Евро 5 и Евро 6 почти не замърсяват и е учудващо подобно решение.

15

Анонимен

преди 7 години

Много половинчато решение. Като са тръгнали по тоя път, да вървят докрай - забрана за всякакви способи за придвижване различни от пешеходството. Тогава ако знаете колко чисто и хубаво ще стане. Няма да има летящи покрай теб и блъскащи те коли, авобуси, камиони, мотори, велосипеди и каруци. Чисто, спокойно, тихо, .... като едно време в пещерите.

14

JJIvanov Geolog

преди 7 години

Засега единствено екологично чисти са автомобили с АГУ и с жълти фарове../доказано безопасни/Изключително жестоки вреди нанасят тн 'дневни бели скенери - лазерни светодиодни и ксенонови

13

Анонимен

преди 7 години

Не се карайте 2025 година е далеч. Да тогава я камилата я трета световна.

12

инж

преди 7 години

До |V|art!nГлупендер! Ако бяха бензинови - отдавна край!Сажди - негорими въглеводородни частици. Не безбройни, само въглеводородни!

11

Анонимен

преди 7 години

Пак дадоха повод на разни псевдоеколози да се развихрят. Никой не им е виновен, че не могат да си позволят нормална лека кола и затова изливат злобата си върху притежателите на леки коли, замаскирано като грижа за природата. Разбира се това, което предлагат ще доведе до по-голямо замърсяване, ама нали ще си начешат крастата.

10

mgs

преди 7 години

До 10, С пешеходство и велосипеди - им трябват допълнителни пречиствателни станции, за битови отпадни води

9

Анонимен

преди 7 години

Вижте какви са изискванията по Евро 5 и Евро 6 и ще видите, кой двигател по-малко замърсява - бензиновия или дизеловия. После вижте как са се изменяли изискванията и ще се изненадата колко пъти по-малко замърсяват новите коли, особено тези с дизелов двигател.

8

Анонимен

преди 7 години

Като намалят замърсяването на едно място чрез такава забрана, ще увеличат замърсяването на други места, където ще се произвежда енергия и сумарният ефект няма как да не е отрицателен, т.е. ще има по-голямо замърсяване.